Annons

Svenska Möten slår rekord

zoom September är en all time high för Svenska Möten. Och en trend i höst är att kunderna har ett större helhetstänk.
September är en all time high för Svenska Möten. Och en trend i höst är att kunderna har ett större helhetstänk.
NYHETER. Under juni och juli ökade Svenska Mötens försäljning med över 30 procent jämfört med förra året. Även prognosen för höstsäsongen ser lovande ut – bokningsläget är mer än 20 procent bättre än 2016: ”För oss är det rekordsiffror”, säger Sylvia Nylin, vd på Svenska Möten.
Annons

Svenska Möten har haft högtryck i sommar, försäljningen ökade med totalt 33 procent under juni och juli jämfört med samma period året innan, och bakom ligger förändrade bokningsmönster hos kunderna.

 

– Tidigare år hände nästan ingenting i juli, men i år ser vi att det fortsatt hela sommaren. Antingen jobbar folk under semestern eller så har de mer utspridd ledighet, och det i kombination med ett bra mötesår ger det här resultatet. För oss är det rekordsiffror, säger Sylvia Nylin, vd på Svenska Möten.

Lovande höst

En anläggning som gått extra bra under sommaren är World Trade Center.

                                                                                                              

– World Trade Center har under perioden juni till juli haft flest antal bokningar: 39 stycken. De har ett oslagbart centralt läge och det i kombination med stor flexibilitet och hög service gör att de är en populär anläggning för dagkonferenser.

 

Även hösten ser lovande ut – bokningsläget har gått upp mer än 20 procent jämfört med 2016.

 

– September är en all time high för oss, och även oktober och november ligger mycket högre i år jämfört med samma tid förra året. Det beror på högkonjunkturen, det märks att många nyanställer och då behöver man träffas. Och kunderna prioriterar i högre grad det personliga mötet, det är oslagbart när man ska motivera människor.

 

Ser ni några mötestrender inför hösten?

 

– Ja, flera. I dag handlar möten mer om att motivera människor och mindre om att informera. Nu ser vi också att fler kunder vill ha okonventionella möten och de har ett större helhetstänk som de planerar utifrån: om de ska ha en kick off för att presentera målen så kan de välja mer adrenalinstinna aktiviteter, till exempel. En annan trend är att möten ofta är kopplade till hälsa och välmående numera, säger Sylvia Nylin.