Hur stort intresset är? Det lär vi snart få veta, med tanke på att Visit Skellefteå, Swedish Lapland Visitors Board, Visit Sweden och VästerbottensTurism nu initierat en sommarkampanj i sin jakt efter två personer.
Are you the one? är frågan som ställs – och det är en fråga som riktar sig till holländare.
– Vi vet att vår vardag där vi har gott om plats och lever nära naturen är efterfrågad internationellt, säger Anna Andersson, marknadsansvarig på Swedish Lapland Visitors Board.
Natur och myggsurr på agendan
Huvudrollsinnehavarna kan se fram emot ”massor med midnattsljus och naturnära upplevelser – både i djupa skogar och på karga havsklippor.
– Och så förstås en del myggsurr… De kommer få resa till Skellefteå där de får ta del av det platsen har att erbjuda samtidigt som de blir en del i produktionen, säger Anna Andersson.
Dokumentären, som spelas in i juli och publiceras våren 2018, syftar till att lyfta Skellefteå och Swedish Lapland som ett naturligt besöksmål för aktiva naturälskare.
– Publiceringen är steg två i kampanjen och vi hoppas att den ska väcka intresse och bidra till att öka kännedomen om Skellefteå och Swedish Lapland som en skön plats att besöka under sommaren, säger Anna Andersson.