Annons

Galen skattjakt – lottar ut natt i Zlatan-sviten

zoom Den högsta vinsten i Clarions Malmö Lives klappjakt är en natt i Zlatan-sviten, värd 10 000 kronor.
Den högsta vinsten i Clarions Malmö Lives klappjakt är en natt i Zlatan-sviten, värd 10 000 kronor.
NYHETER. Hotellkedjan Nordic Choice och Clarion Malmö Live tar med hela staden på skattjakt. I en kampanj gömmer hotellet totalt hundra julklappar inuti lokala bussar. Och den finaste klappen av dem alla är en natt i Zlatan-sviten, där prislappen landar på 10 000.
Annons

3 december gömmer Clarion Hotel Malmö Live hundra presenter på Skånetrafikens bussar. I paketen finns allt från presentkort till smycken och middagar. Och i den allra finaste klappen finns en övernattning i den 100 kvadratmeter stora Zlatan-sviten på våning 23.

En natt som annars skulle ha kostat 10 000 kronor.

Tidigare i år arrangerade Clarion en äggjakt där prisfyllda guldägg blev gömda runtom flera städer. Det blev en succé Malmö och engagerade många. Nu fortsätter man på samma spår.

– Dels så var det ett oerhört kul genomförande. Man vet aldrig hur en sådan aktivitet tas emot men malmöiterna älskade det, även om alla inte hittade ägg så tyckte de att vi bjöd in till en väldigt kul aktivitet. Vi hade över 100 000 besök på vår Facebook och det var en, två tusen som letade faktiska ägg ute i staden, helt fantastiskt! Vi planerar en äggjakt till i mars också såklart, säger hotellets marknadskoordinator Hanna Holfve.

Favorit i repris

– Äggjakten var en central aktivitet för hela kedjan, medan klappjakten är ett lokalt initiativ. Och nu ville Skånetrafiken samarbeta och köra klappjakten tillsammans med oss. Vi hoppade på, på en gång,  säger Hanna Holfve.

En beläggning på 70 procent för 2016 ger en handvinkling att det går bra för hotellet. Zlatan-sviten hyrs ut till fullpris minst en gång i veckan.

Skattjakterna kanske inte direkt bidrar till fler bokningar men väl att varumärket syns.

– Folk är faktiskt verksamma med vårt varumärke i flera timmar, så det är väldigt varumärkesbyggande. Under äggjakten så var vi relativt nya på marknaden. Vi öppnade i maj och hade jakten i mars. Så det var ett fantastiskt tillfälle att uppmärksamma oss på, samtidigt som vi bjöd in hela staden på en härlig dag.

Huruvida Zlatan faktiskt provbott i sviten råder det delade meningar om. Källor på hotellet bekräftar att han har det, men hotellchef Jens Lyckman är mer kryptisk: 

– För mig att veta och dig att få reda på. Vi berättar aldrig vem våra gäster är, när de bor och hur de bor, säger han.