Med totalt 1 506 885 gäster knäckte Gröna Lund det tidigare rekordet från 2013 med dryga 6 000 gäster.
Firar i champagne
– Att vi slog besöksrekord 2013 var stort, då det var första gången vi gick över 1,5 miljoner gäster. Och nu slår vi även det. Tittar man på nöjesparksbranschen internationellt, så är tvåprocentiga ökningar i besökssiffrorna någonting man firar med champagne. Vi har ökat våra besökssiffror med 50 procent på 10 år, något som är nästintill oslagbart i vår bransch. Jag är en enormt stolt VD just nu, säger Magnus Widell, vd på Gröna Lund.
Och det finns ännu fler anledningar för Gröna Lund att fira. Tivolit slog nämligen även rekord i antal sålda säsongskort, med över 126 000 Gröna Kort och över 12 000 Guldkort. Säsongens allra mest populära attraktion, Jetline, lockade till 906 244 åk, vilket blir mer än ett varv runt jorden. Dessutom såldes 211 802 glasskulor och totalt vanns över 84 000 kilo choklad.