Front Office & Guest Relations Manager
Scandic Alvik
Scandic Alvik är ett fullservice hotell beläget i Bromma, endast 10 min från Stockholm city. Vår ambition är att bli det ledande möteshotellet i Sverige och vara bäst på gästupplevelse inom Scandic. Hotellet har 324 hotellrum, varav 14 sviter. Vidare har vi en modern mötesavdelning med 13 konferens lokaler och en restaurang & bar med kapacitet för 250 personer samt en gym & relax avdelning. Scandic Alvik har ca 60-70 tillsvidare anstälda och vår målsättning är att erbjuda en arbetsplats i världsklass.
Nu söker vi en driven & serviceinriktad Front Office & Guest Relations Manager med ambitioner att vidareutveckla och förvalta vårt ”FO dream team” som det ledande teamet inom gästupplevelse i Stockholm. Du ser dig själv som Hotellchef inom 2-3 år och tjänsten tillhör hotellets strategiska ledningsgrupp. I tjänsten ansvarar du för ett team som ledas av tre arbetsledare, Front Office Supervisor, Night shiftleader & Guest Relations.
Personlig profil:
Vi söker dig som har tidigare dokumenterbar erfarenhet som avdelningschef inom hotell och/ eller besöksnäringen. Du är en duktig administratör som gillar att ha många ”bollar” i luften. Vidare är du en servicestjärna som vet att sätta gästen i fokus och kunna skapa extraordinära gästupplevelser med ditt team. Som ledare är du inspirerande, en god kommunikatör, har ett naturligt intresse för andra människor samt att du trivs med att leda och coacha dina medarbetare.
Andra egenskaper som vi ser som viktiga är att du är trygg, handlingskraftig, högsamarbetsförmåga och att du har sinne för att driva försäljning. Tjänsten innebär ett övergripande personalansvar för 8-10 medarbetare och ett gästupplevelse ansvar för ca 10 shiftleaders i huset. Vi förväntar oss att du är en lagspelare som brinner för våra värdeord, Be You, Be Bold, Be Caring & Be a Pro. Du är en stark kulturbärare som alltid sätter gästen & kunden i centrum och som har service i ditt DNA. Vidare behärskar du svenska och engelska i skrift & tal.
Vi erbjuder:
På Scandic får du möjlighet att utvecklas genom inspirerande karriärvägar, både i Sverige och utomlands och vi ser gärna att du har vilja och potential att ta ytterligare steg inom vår organisation. Scandic är en del i ett mångkulturellt samhälle och för att kunna möta upp är det viktigt för oss att vår personal speglar de gäster vi har. Därför är mångfald en viktig del i vår vardag och genom din ansökan kanske du kan vara med och göra detta möjligt.
Kontakt:
Har du frågor gällande tjänsten vänligen kontakta Hotelldirektör Börre Halbert på tel 070-973 56 39 eller e-mail borre.halbert@scandichotels.com.
Tillträde efter överenskommelse och alla ansökningar kommer att hanteras löpande.
Välkommen med din ansökan!