Front desk-ansvarig
Grand Hotel
Till vårt spa i världsklass söker vi en person som ska leda vår front desk
Grand Hôtel är ett klassiskt landmärke mitt i centrala Stockholm. Som ett av Skandinaviens ledande femstjärniga deluxe hotell kombinerar Grand Hôtel en rik historia med ständig utveckling och förfining. Hotellet har idag 278 rum, varav 34 är sviter. Den mest spektakulära är Prinsessan Lilian sviten på hela 330 kvm. Här finns dessutom sex restauranger; Verandan, Terrassen och Cadierbaren samt Mathias Dahlgrens restauranger, ett förstklassigt spa samt 24 konferens- och festvåningar. Lokalerna rymmer två till över 1000 personer, där de historiska Vinterträdgården, Spegelsalen och Bolinderska Palatset kompletteras med nya, modernt inredda, lokaler. Bakom kulisserna kan vi stoltsera med en floristavdelning, egen tapetserarverkstad, styck bod, kallskänk, konditori och olika á la carte-kök samt vinkällare och Room Service. Grand Hôtel är en plats där personalen gör skillnad och tillsammans skapar vi, med passion och stolthet, minnesvärda upplevelser för våra gäster. Grand Hôtel är ett helägt dotterbolag till Investor AB och det enda hotellet i Sverige som är med i Leading Hotels of the World.
Grand Hotel Nordic Spa & Fitness är vald till ett av Världens bästa spa. Vårt mål är att ständigt ligga i framkant i branschen och vi har belönats med priset ”Världens mest innovativa spa” vilket vi såklart är oerhört stolta över.
De gäster vi har är hotellets övernattande gäster, medlemmar i vår medlemsklubb men även gäster som väljer att göra ett dagspabesök.
Din roll:
Du kommer att ansvara för personal och rutiner i receptionen, spa attendants samt personal och drift i fitnessbaren. Men som ansvarig för vår reception är medlemsklubben också en väldigt viktig hörnsten i det dagliga arbetet.
Du ansvarar även för att bibehålla vår höga kvalitet och service genom att leda och informera personal, hålla receptionsmöten och garantera att våra servicestandards efterföljs.
Du hanterar tidredovisning och schemaläggning samt deltar i rekrytering.
Du kommer att ingå i det team tillsammans med bla Spa chef som leder Grand Hotel Nordic Spa & Fitness framåt.
Du som söker;
Förutom ett starkt intresse för hälsa och välmående vill vi att du har tidigare erfarenhet från arbetet i reception, att du tidigare haft personalansvar och gillar att arbeta i ett team där man ständigt måste vara lyhörd för att nå upp till gästernas förväntningar.
Du bör ha tidigare erfarenhet från något bokningssystem, gärna Opera och TAC samt insikt i ett komplimenterande tidredovisningssystem.
Du talar och skriver engelska och svenska obehindrat och ytterligare språk är meriterande.
Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt så som öppenhet, nyfikenhet och viljan att leverera en absolut femstjärnig service.
Tjänsten är en tillsvidare anställning, 100 %. Tillträde och lön enligt överenskommelse. Vill du veta mer om tjänsten eller söka direkt, vänligen kontakta Spa & Fitness Manager Anneli Falk på anneli.falk@grandhotel.se. Ansökningarna kommer att behandlas löpande. Vi kan tyvärr inte svara på frågor via telefon.
Ange i ansökan att du sett annonsen på Besöksliv. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook.