Annons

Björn Ulvaeus nya hotell blir ett Best Western

zoom Pop House Sweden köpte Hasselbacken av Scandic för 230 miljoner kronor. Foto: Pressbild
Pop House Sweden köpte Hasselbacken av Scandic för 230 miljoner kronor. Foto: Pressbild
NYHETER. I förra veckan offentliggjordes Björn Ulvaeus och Conni Jonssons Pop House Swedens köp av Hasselbacken på Djurgården. Från och med 1 mars blir Hasselbacken en del av Best Western Hotels & Resorts.
Annons

Hasselbacken, – vars nya ägare Pop House Sweden offentliggjorde förvärvet för en dryg vecka sedan, – blir en del av hotellgruppen Best Western Hotels & Resorts.

Det ska ingå i BW Premier Collection, med utvalda hotell, vilka präglas av unik design, arkitektur och service. Bland dessa återfinns exempelvis Pop House Hotel på Djurgården, Hotel Kung Carl vid Stureplan, The Winery Hotel i Solna och NOFO Hotel på Södermalm.

– Best Western passar våra hotell eftersom vi drivs av eget entreprenörskap samtidigt som vi ser värdet av att ingå i ett världsomspännande sammanhang. Vår vision är att skapa en musik- och underhållningsdestination i världsklass på Djurgården och Best Western hjälper oss att nå ut med detta, säger Mattias Tengblad, vd och koncernchef Pop House Sweden i en kommentar.