Operations Manager- som vill leda och utveckla chefer
Scandic Plaza i Borås
Som Operations manager för vår F&B- och logiverksamhet leder du chefer och coachar dessa dagligen i sitt arbete i frågor kring kvalitet, utveckling, personal samt resultat. Du rapporterar direkt till hotelldirektör och är en del av hotellets ledningsgrupp.
Du bör vara kreativ och drivas av att snabbt hantera oförutsägbara situationer då ingen dag på Scandic Plaza är den andra lik. Helhetsperspektivet och samarbetet mellan våra avdelningar är något som du genuint förstår den viktiga aspekten av och förmedlar vidare. I rollen som operations manager andas du ett tryggt och starkt ledarskap med stort fokus på dina medarbetare och samarbetet i ditt team. Det är du som är drivande och konkretiserar idéer från såväl dig själv som dina medarbetare. Tillsammans jobbar ni för att utveckla våra arbetssätt. Ni gör det genom att utmana det traditionella till förmån för det smarta, för god lönsamhet, fantastiska gästupplevelser och en inspirerande arbetsmiljö. För detta krävs det en stor dos av mod, uthållighet och ödmjukhet. Att leda i förändring är något du tilltalas av, där framgång och hållbarhet på såväl kort som lång sikt är av stor vikt.
Vi söker dig med god självinsikt och en positiv grundsyn som smittar av sig och inspirerar andra. Du är framförallt en engagerad och driven ledare som drivs av goda resultat. Vi tror på ett inkluderande ledarskap som bygger på förtroende och lyhördhet
I tjänsten ingår även att vara projektsamordnare vid större evenemang på hotellet. Du kommer att arbeta med nyckeltal och andra uppsatta mål såsom att prognostisera, planera och bemanna- du behöver således en mycket god förmåga att tänka strategiskt i hur vi ska optimera vår försäljning och nå våra resultat. Scandic arbetar med olika koncept och ditt ansvar är att alla avdelningar inom hela verksamheten arbetar i enlighet med dessa.
Du har ett nära samarbete med övriga avdelningar inom hotellet och med andra hotell inom Scandic och du tar en aktiv roll i det lokala försäljnings- och marknadsföringsarbetet samt uppföljning av vår gästnöjdhet. Detta är en roll där du även kommer att vara naturligt delaktig i det operativa arbetet, där du är ett föredöme i teamet som på ett självklart vis hjälper varann där det behövs för stunden.
Självklart ser du även Scandics värderingar: Be Caring, Be Bold, Be A Pro och Be You, som dina egna.
Vi söker dig som har:
- Minst tre års erfarenhet av att arbeta med att leda chefer i större organisationer
- Erfarenhet av budgetering
- Mycket goda datakunskaper
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Meriterande:
- Utbildning inom ekonomi och hotell/turism.
- Tidigare erfarenhet av ledarskap inom specifikt hotellbranschen
Information:
Det här är en tillsvidareanställning på heltid. Önskat tillträde är omgående eller enligt överenskommelse.
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt.
Har du ambitioner att utvecklas kommer du att få utrymme att växa i din roll. Utvecklingsmöjligheterna inom vår organisation är oändliga. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic Plaza i Borås!
Några av våra medarbetare
-
Rabatt när du äter, dricker och övernattar hos oss
-
Family & Friends rabatt för din familj och vänner
-
Rabatt hos våra partnerföretag
-
Pension & försäkringar enligt kollektivavtal
-
Hälsosam personalmat & friskvårdsbidrag
-
Utbildning och utveckling via interna plattformar
På de 130 destinationer där våra 280 hotell finns, skapar vi enastående upplevelser för de många människorna att njuta av, inklusive oss själva.
Delar du våra värderingar?
BE A PRO VÄX I DIN ROLL OCH I ORGANISATIONEN
Utvecklas i den riktning du önskar, vilken den än är.
BE YOU DU ÄR BLAND VÄNNER
Du kan vara dig själv här, det är så vi lyckas ge genuin och personlig service till våra gäster.
BE CARING SKAPA RUM FÖR MORGONDAGEN
Vi kommer att utmana dig att ta initiativ för att påskynda den positiva globala utvecklingen och bygga denna och framtida generationer som en helhet.
BE BOLD KLIV UR DIN KOMFORTZON OCH GÖR SKILLNAD
Vi har musklerna att se till att bra initiativ lyfts och nyttjas.
…uppmuntrar alla att göra skillnad för miljön och att det var en av våra kollegor inom housekeeping som kom på idén om ”häng-upp-handduken”.
…i Sverige blivit rankad som besöksnäringens mest attraktiva arbetsgivare två år i rad, i Visitas årliga undersökning.
…har en tillgänglighetsstandard bestående av 135 punkter, i syfte att ge samma service, produkter och tjänster tillgängliga för alla.
… serverar mer än 25 miljoner koppar kaffe varje år och att allt kaffe som serveras är ekologiskt och Fairtrade eller UTZ-certifierat.
…ständigt utvecklar hållbarhetsarbetet, där vi senast valt bort sugrör, drinkpinnar, tandborstar och take away-lock gjorda i plast.
…har KRAV-märkt frukost på alla svenska hotell sedan 2001. Scandic har också varit engagerad som rådgivare vid utvecklingen av kriterier för KRAV.
…tack vare vårt stora miljöengagemang, blivit rankad som branschens mest hållbara arbetsgivare åtta år i rad, av Sustainable Brand Index.
… i fler än 4 fall av 5 har Svanen-märkta hotell och vi jobbar för att samtliga hotell ska uppnå kravmärkningen.
…har arrangerat världens största blind-lunch i totalt mörker, för att uppmärksamma synskadade under dagen för personer med funktionshinder.
…under 2014 inledde ett samarbete med organisationen Real Stars, centrerat kring ”Fair Sex”, dvs. arbete mot människo- och sexhandel.