Husfru
Lydmar Hotel
Lydmar är ett av Stockholms i särklass mest populära hotell. Ett modernt avslappnat lifestylehotel med 46 st individuellt designade rum, en Matsal, som serverar à la carte, inredd som ett trivsamt vardagsrum samt en Terrass med känslan av fransk berså och en Framsida, där vi fokuserar på after work & DJs under sommarmånaderna.
Lydmar Hotel AB har ca 50 helårsanställda där vi tillsammans ser till att våra gäster får en upplevelse utöver det vanliga & gärna kommer tillbaka. Lydmar Hotel AB – driftsbolaget är ett helägt dotterbolag till Grand Group AB. Lydmar är medlem i Small Luxury Hotels – SLH. www.lydmar.com
Informellt / Inkluderande / Professionellt / Egensinnigt / Kärleksfullt
Om tjänsten:
Vi söker en engagerad och rutinerad husfru till hotellet. Som husfru leder och fördelar du arbetet på din avdelning och ingår naturligt i den dagliga driften. Housekeeping ansvarar för all städ på hotellrummen och övriga gästutrymmen såsom korridorer, matsal och lobby samt även back of house inklusive våra personalutrymmen. Du tar hand om befintlig och ny personal där du ser till att de får den kunskap de behöver för att kunna utföra sina arbetsgifter på bästa sätt enligt våra standards. Övriga arbetsuppgifter är att kontrollera städade rum, göra beställningar, personaplanera efter beläggning och ekonomiska mål samt driva avdelningens kvalitativa arbete framåt. Du arbetar nära receptionen och hotellchefen i ditt dagliga arbete. Arbetstiderna är i huvudsak vardagar men även kvällar och vissa helger kan förekomma.
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta som husfru och som drivs av att göra ett gediget arbete tillsammans med din personal för att våra gäster ska trivas och checka in på ett rent och fräscht hotell – varje dag!
Du är stresstålig och har lätt för att samarbeta, du skapar arbetsglädje har tidigare erfarenhet att av leda personal och att få arbetet utfört. Tidigare erfarenhet av Opera är meriterande
Du är omtänksam och gillar att ge service och att få andra att trivas och göra det lilla extra. Du är glad, stresstålig, noggrann med sinne för detaljer som gillar att arbeta flexibelt över gränserna och självständigt kan lösa situationer som uppstår på avdelningen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Personalplanering – bemanning, rekrytering
• Driftsledningen av det dagliga arbetat på avdelningen
• Arbeta i hotellsystemet opera
• Göra beställningar, ha kontakt med tvättleverantören
• Kontrollera städade rum innan ankomst
• Se till att husförråd & övriga förråd är påfyllda och har god ordning
• Alla övriga förekommande arbetsuppgifter och problemlösningar inom avdelningen
Kvalifikationer
• Tidigare erfarenhet som husfru med personalledning är ett måste
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, ytterligare språk är meriterande
• Kunskaper i operativsystemet i Opera
• Goda kunskaper i Officepaketet ett krav
Ansökan / Övrigt
• Tjänsten är en tillsvidareanställning om 100% med tillträde omgående.
• Arbetstiderna är främst dagtid men även kvällar och helger kan förekomma.
• 6 månaders provanställning. Tillträde och lön efter överenskommelse.
• Friskvårdsbidrag och lagade måltider i vår personalmatsal.
Vi är medlemmar i Visita och följer kollektivavtalet. Vi ser fram emot att få välkomna dig till oss på Lydmar Hotel AB!
Mejla din ansökan med Cv, personligt brev inkl foto till: maria.maruska@lydmar.com
Har du frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta mig: Maria Maruska, Vd Hotelldirektör , 0707 – 387 483 maria.maruska@lydmar.com
Sista ansökningsdag 30 april. Tjänsten kan tillsättas tidigare, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook