Annons
Annons

Assistant Service Team Manager/Bokningschef

Scandic Talk

Scandic Talk är beläget vägg i vägg med Stockholmsmässan, ett stenkast från pendeltågsstationen i Älvsjö, 9 minuter från Stockholms Central. Hos oss är ingen dag den andra lik – mässor, events och internationella kongresser skapar en dynamisk och spännande atmosfär.

Vi söker Assistant Service Team Manager / Bokningschef till Scandic Talk
På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Assistant Service Team Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet!

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vad innebär rollen som Assistant Service Team Manager / Bokningschef?
I denna roll är du ansvarig för vår bokningsavdelning som är en del av team Front of House där även reception och konferens ingår. Du säkerställer kvalitet i såväl grupper och konferenser som individuella bokningar och ansvarar att alla service hosts i team Front of House har rätt kunskap och arbetssätt gällande bokningar. Du ansvarar även för interna möten där övriga avdelningschefer får information om bokningar/beläggning framåt för att hjälpa dem att planera och bemanna sina avdelningar.

Då hotellet är beläget i samma byggnad som Stockholmsmässan har vi ett nära samarbete och du kommer vara den som har kontakt med mässan och sitter med på deras planeringsmöten inför mässor och kongresser.

Vem är du?
Du har tidigare erfarenhet från bokning och hotell och älskar att arbeta med människor och skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss är du dessutom modig, prestigelös och står för Scandics värderingar!

Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika system. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Information om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!

Några av våra medarbetare

Toril Flåskjer
Hotelldirektör
”Det är tillfredsställande att se potentialen hos mina medarbetare, ge dem verktyg att växa och nå sina mål. ”
Sandra Dzene
Housekeeping
”Vi är alla så vänliga mot varandra, alla känner sig respekterade och uppskattade för sin insats.”
Lene Fredriksen
Kock
”Alla är välkomna här, vi har en riktigt öppen atmosfär där alla känner att de kan vara sig själva.”

Vi har riktigt bra förmåner

  • Rabatt när du äter, dricker och övernattar hos oss

  • Family & Friends rabatt för din familj och vänner

  • Rabatt hos våra partnerföretag

  • Pension & försäkringar enligt kollektivavtal

  • Friskvårdsbidrag

  • Utbildning och utveckling via interna plattformar

Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

… uppmuntrar alla att göra skillnad för miljön och att det var en av våra kollegor inom housekeeping som kom på idén om ”häng-upp-handduken”.

… i Sverige blivit rankad som besöksnäringens mest attraktiva arbetsgivare två år i rad, i Visitas årliga undersökning.

… bara serverar kaffe som är ekologiskt och Fairtrade eller UTZ-certifierat.

… tack vare vårt stora miljöengagemang, blivit rankad som branschens mest hållbara arbetsgivare elva år i rad, av Sustainable Brand Index.

… under 2014 inledde ett samarbete med organisationen Real Stars, centrerat kring ”Fair Sex”, dvs. arbete mot människo- och sexhandel.

Kontaktperson
Hanna Dahlen

ANSÖK NU

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02