Annons
Annons

Assistant Housekeeping Manager/assisterande chefshusfru

Grand Hôtel

Grand Hôtel Stockholm har varit hem för celebriteter, storslagna evenemang och helt vanliga livsnjutare sedan 1874. I ett ständigt rampljus har hotellet varit ledande inom modern lyx de senaste 140 åren. Vi arbetar oavbrutet för att hotellupplevelsen ska bli ännu mer njutbar, överväldigande och på alla sätt välkomnande för våra gäster. Vi som får det att hända är ett engagerat team med fötterna på jorden som tycker om att hjälpas åt. Grundstenarna för hotellets framgång har alltid varit människorna som jobbar här och som varje dag tillsammans skapar upplevelser i absoluta världsklass för våra gäster. Vi som stolt kallar Grand Hôtel för vår arbetsplats kommer från olika bakgrunder, kulturer och erfarenheter – men med ett viktigt gemensamt mål – att vara en perfekt värd för våra gäster och en varm vän för våra kollegor.

För att på bästa sätt möta hotellets behov 2022 och framåt söker vi nu en assisterande chefshusfru med fokus på personalutveckling, kvalité, standards och underhåll. Vi söker dig som har en passion för ”attention to detail”, människor och som växer med våra medarbetare och skiner i kapp med hotellet.

Har du passion för att implementera standards och säkerställa efterlevnad, att attrahera, rekrytera och engagera de bästa talangerna? Brinner du för gästupplevelsen i alla led och förstår vikten av underhåll – såväl strategiskt och långsiktigt som att släcka bränder. Har du ett driv och engagemang som smittar av sig samt besitter en förmåga att skapa förtroenden och goda samarbeten? Som en professionell husfruassistent vet du hur det går till. Fokus i rollen ligger bland annat på att säkerställa efterlevnad av alla standards som följer med ett medlemskap i ”Leading Hotels of the World”. Här blir du en del av en organisation som präglas av energi, gemenskap och en stark företagskultur – där du verkligen kommer kunna göra skillnad och där du spelar en central roll i att skapa trivsel och medarbetarnöjdhet

Om rollen
Du kommer att vara en viktig del av ledningen av Housekeeping som består av ca 40 anställda – Chefshusfru, du och två Senior Housekeeping supervisor och ca 10 supervisors. Tillsammans sköter och ansvarar teamet för den dagliga och strategiska driften av avdelningen.

I rollen som assisterande chefshusfru arbetar du brett med medarbetarstöd och en bredd av frågeställningar, där du exempelvis är delaktig och ansvarar för att:

• Säkerställa kvalité och underhåll
• Utveckla och utbilda personal
• Skapa och förbättra processer och rutiner inom avdelningen

För att trivas och lyckas i rollen är du en person som sätter laget framför jaget, är strukturerad och har erfarenhet av att arbeta i processer och med förändringsarbete. Du är initiativtagande och van vid att arbeta självständigt. Dina personliga egenskaper kommer att spela en central roll och för att bli framgångsrik i rollen är du strukturerad, flexibel, prestigelös och relationsorienterad. Du är driven och har förmåga att genom engagemang och entusiasm leda och hjälpa andra till att nå företagets mål genom att skapa lösningar utifrån uttalade behov inom företaget. Du trivs i en operationell roll där du får arbeta brett. Det är viktigt att du brinner för och förstår att personalen gör all skillnad på vårt fantastiska hotell och att kompetensförsörjningen alltid är ett fokusområde.

Du kommer i din roll vara vår nyckelperson tillsammans med Chefshusfrun i att driva Housekeeping avdelningen framåt.

Vem är du?
Du har en bred och gedigen erfarenhet inom hotelldrift, främst inom Housekeeping där du haft personalansvar och gärna med fokus på utveckling av städrutiner och processer. Du är också engagerad och resultatorienterad med affärsnyttan i fokus.

• Du har tidigare erfarenhet från ledande roller inom hotelldrift i stora internationella organisationer
• Du har erfarenhet från att arbeta med personal och har haft ett utbrett personalansvar
• Goda kunskaper i att arbeta med processer, standards, rutiner och kvalitetssäkring
• Tycker om att arbeta med arbetsmiljöfrågor
• Du är drivande och tycker om att arbeta både administrativt & operativt
• Gillar att jobba med ett starkt varumärke i en dynamisk miljö med personal från många olika kulturer
• Innehar en hög integritet och stabilitet samt känner dig trygg i en hotellmiljö på allra högsta internationella miljö

Vi erbjuder:
• En spännande utmaning och stimulerande arbete i ett Sveriges mest ikoniska hotell med över 300 anställda.
• En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster
• Arbetsplatsen är placerad på hotellet där vi har högt i tak och en stor variation i arbetsuppgifter
• Att vara med och fortsätta utveckla hotellet för att vara en attraktiv arbetsplats
• Tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev samt CV senast den 2022-09-04 till jobb@grandhotel.se.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02