Via Brasserie NÒRs instagramtävling “The Table” tävlar gästerna genom att komponera en egen personlig trerättersmeny av Brasserie NÒRs rätter. Första pris är ett stammisbord i restaurangen för vinnaren och tre vänner. Bordet är reserverat en gång i månaden under tre månader och självklart är det då den egenkomponerade trerättersmenyn som serveras.
Stort engagemang i egna kanalerna
Brasseriet lanseras över kedjans olika varumärken och hotell och premiären skedde på Quality Hotel Match i Jönköping, följt av Clarion Umeå som öppnade 1 oktober. I Jönköping har intresset och engagemanget kring restaurangöppningen varit stort. Där valdes en lycklig vinnare redan i slutet av september, men i Umeå pågår tävlingen fram till den 11 oktober.
– Det är en väldigt bra restaurangstad med en härlig restaurangkultur och bra utbud, konstaterar Cecilia Flodin, Head of Marketing Hotel Operations på Nordic Choice Hotels. Hon berättar också att tanken med “The Table” är att skapa nyfikenhet. Och det har gett resultat – det stora intresset märks både i antalet följare och engagemang i Brasserie NÒRs kanaler.
Vill vara en varm kvarterskrog
Inspiration hämtas från nordisk kokkonst och menyn är klassisk, med en lokal twist av närproducerade råvaror och inslag av centraleuropeiska smaker.
– NÒR vill vara en varm, härlig kvarterskrog dit du vill komma ofta. Ett modernt brasserie som lagar klassiker med en twist, berättar Cecilia Flodin.
I Umeå ligger Brasserie NÒR högst upp i Clarion Hotel, på trettonde våningen med utsikt över Umeälven.