Annons
Annons

Hotellchef

Grand Hôtel Stockholm

Har du en internationell blick och en femstjärnig leverans? Har du en gedigen bakgrund från ledande roller på hotell inom premium- och lyxsegmentet? Brinner du för service, hantverk och att skapa upplevelser i absoluta världsklass? Vill du leda arbetet kring affärsområdet Hotell? En mycket spännande roll som hotellchef på Sveriges främsta lyxdestination väntar.

Om rollen
Som Hotellchef på Grand Hôtel Stockholm jobbar du i en internationell miljö med största möjliga fokus på att dagligen skapa en femstjärnig upplevelse för alla våra gäster som bor på hotellet. Du överträffar ständigt högsta möjliga standard samtidigt som du säkerställer att hotellverksamheten fungerar smidigt och att hotellens mål uppfylls. Du arbetar för att maximera beläggning och intäkter samtidigt som du upprätthåller hotellets rykte och leder vägen för framtida utveckling. Du drivs av både mjuka och hårda värden och låter innovation, inspiration och detaljkänsla leda både ditt och ditt teams arbete. Att vara en perfekt värd.

Affärsområdet Hotell består av vår interna Housekeeping-avdelning med cirka 60 anställda, Front Office med cirka 30 anställda bestående av Concierge team, reception, servicecenter och Doorman-team, vår egen floristavdelning med tre florister samt vår shop Grand Affection. Du agerar som spindeln i nätet och säkerställer tydlig kommunikation mellan avdelningarna med gästers och personals välbefinnande i fokus. Du är en viktig del av hotellets ledningsgrupp och bidrar till hotellets utveckling inom samtliga avdelningar. Du värderar ett gott samarbete och bidrar till alla avdelningar med din kompetens och drivkraft.

Vidare ingår uppgifter såsom att:
• Leda och hantera alla aspekter av hotelltjänsterna och se till att alla servicestandarder följs med vänlig, personlig och engagerande service
• Hantera gästärenden och reagera snabbt, agera på och följa upp på fokusområden – allt för att garantera minnesvärda stunder för våra gäster
• Utvärdera hotellprestanda och säkerställa efterlevnad av standards
• Vara uppdaterad om det ekonomiska läget och aktivt arbeta med att optimera beställningar och lagerhållning för att skapa goda ekonomiska resultat
• Ansvara för prognos och budget
• Sträva efter strategiska varumärkessamarbeten
• Aktivt delta i utbildning och utveckling av personal
• Ansvara för att personalens uppträdande, stil och kunnande överensstämmer med Grand Hôtels fastställda mål
• Medverka till god kommunikation med övriga avdelningar
• Ansvara för att gällande lagar och avtal efterlevs
• Övriga arbetsuppgifter föranledda från närmaste chef
• När behov finns kunna tala inför en större grupp människor på svenska och engelska
• Leda investeringar och förbättringsprojekt inom ditt eget ansvarsområde
• Vara Manager in charge på kvällar och över helger enligt rullande schema

Vem är du?
Vi söker dig med minst 10 års erfarenhet inom hotellbranschen, gärna med erfarenhet att arbeta såväl strategiskt som operativt samt nationellt och internationellt. Vi ser att du haft ledande roller med personalansvar där du arbetat med och arbetslett såväl housekeeping som front office. Du har mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket i både tal och skrift, ytterligare språkkunskaper är meriterande. Du är mycket kunnig och har ett stort intresse av hotelldrift, du har ett gott och tränat öga för detaljer och du brinner för service och drivs av att leverera på högt ställda mål.

Du är social och kommunikativt, mötet med människor faller dig naturligt och ger dig energi – du tar gärna initiativ för dialog. Du har lätt för att arbeta självgående och att ta initiativ, men uppskattar även att arbeta i team. Ett strukturerat arbetssätt är nödvändigt för dig och du förstår att uppföljning är en självklar del av förbättringsprocesser. Du har alltid ett högt gästfokus, är noggrann och ser detaljerna i såväl de små som stora sammanhangen.

• Som person har du en servicefokuserad personlighet. Du är positiv, strukturerad och passionerad
• Du har flera års yrkesvana i en liknande roll på ett 5* hotell – gärna med internationell erfarenhet
• Du har erfarenhet av ledarskap och har innehaft roller med personalansvar
• Du har bevisad förmåga att bygga och upprätthålla goda relationer med alla intressenter
• Du kan tydligt kommunicera tankar, visioner och möjligheter
• Du har förmåga att föregå med gott exempel och tror på en stark teamkultur där du skapar möjligheter för prestation på en hög nivå
• Du kan initiera och fullfölja förbättringsprojekt och investeringar inom ditt eget ansvarsområde
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Fler språk i denna internationella miljö är naturligtvis ett stort plus
Vi erbjuder
• En spännande utmaning och stimulerande arbete i ledningsgruppen på Sveriges mest ikoniska hotell med över 300 anställda.
• En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster
• Arbetsplatsen är placerad på hotellet där vi har högt i tak och en stor variation i arbetsuppgifter
• Tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
• I rollen rapporterar du till VD

Vi ser fram emot att få ta del av din ansökan, skicka denna till HR-chef Thomas Johansson thomas.johansson@grandhotel.se.

Vid frågor står jag till förfogande på samma mejl eller på telefon 08-679 36 15. Sista ansökningsdatum är 2022-12-23.

Vi utför bakgrundskontroller som del av vår rekryteringsprocess. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02