Annons
Annons

Service Team Manager Meeting & Event (vikariat)

Scandic Continental

Välkommen till Scandic Continental, hotellet med det absolut bästa läget mitt i Stockholms stadskärna!

Vare sig du välkomnar gäster till ett av våra 392 hotellrum eller till vår takbar med spektakulär utsikt över Riddarfjärden så kommer du konstant möta besökare från hela världen. Till Scandic Continental kommer våra gäster bland annat för att lobbyjobba, njuta av en AW eller för att delta på ett arrangemang på vår eventavdelning. Hos oss kommer du att arbeta med kollegor som vet vad det lilla extra för gästen innebär och tillsammans skapa de bästa gästupplevelserna.

Så vill du ta chansen att bli en i teamet på Stockholms mest centrala affärshotell? Trivs du i en miljö med högt tempo och drivs av att hitta lösningar då är det dig vi letar efter!

Vi söker en vikarierande Service Team Manager Meeting till hotellet Scandic Continental.
På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Service Team Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet!

Vad innebär rollen som Service Team Manager Meeting?
I denna roll som Service Team Manager Meeting har du det övergripande ansvaret för att vår mötes-och eventavdelning som har en kapacitet på upp till 900 personer. Du ansvarar för att våra gäster alltid får service i världsklass, det innebär att säkra att du tillsammans med ditt team ser till att mötesgästen alltid är i fokus. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser.

Du ansvarar för följande:

  • Du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar
  • Rekrytera och introducera nya medarbetare
  • Se till att din personal trivs och har rätt förutsättningar för att utföra sitt jobb enligt förväntan
  • Fördela det dagliga arbetet och säkerställa att standards samt rutiner efterföljs
  • Driva försäljning och gästnöjdhet
  • Upprätthålla bra samarbete mellan din avdelning och hotellets säljavdelning för möten och event samt vara deras första kontakt i frågor och support.
  • Ansvarar för att avdelningen når sina mål
  • Planera prognos, budget och följa interna ekonomirutiner
  • Du blir en del i hotellets ledargrupp där du tillsammans med övriga ledare driver och utvecklar vår verksamhet tillsammans

Som Service Team Manager Meeting har du 10 personer i ditt team varav 5 personer är direktrapporterande.

Vem är du?
Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss lever du efter vår ledarskapskompass med Inspire, Collaborate, Build trust och Empower som en naturlig del av ditt ledarskap. Du lever våra värderingar och agerar som ett föredöme i din roll.

Du har tidigare erfarenhet från att leda andra i en liknande roll samt relevant utbildning och erfarenhet inom servicebranschen. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Mertiderande för tjänsten;

  • Om du arbetar på Scandic idag eller har gjort tidigare
  • Om du arbetar i en liknande roll idag
  • Kunskap i systemen Scorpio & Symphony

Information om tjänsten:
Tjänsten är en anställning med vikariat på heltid under perioden juli 2023 till och med augusti 2024. Startdatum enligt överenskommelse.

Arbetstiderna är mestadels dagtid, måndag till fredag men kan komma att anpassas efter verksamheten till övriga dagar och tider.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet.

Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Några av våra medarbetare

Toril Flåskjer
Hotelldirektör
”Det är tillfredsställande att se potentialen hos mina medarbetare, ge dem verktyg att växa och nå sina mål.”
Sandra Dzene
Housekeeping
”Vi är alla så vänliga mot varandra, alla känner sig respekterade och uppskattade för sin insats.”
Lene Fredriksen
Kock
”Alla är välkomna här, vi har en riktigt öppen atmosfär där alla känner att de kan vara sig själva.”


Vi har riktigt bra förmåner

  • Rabatt när du äter, dricker och övernattar hos oss

  • Family & Friends rabatt för din familj och vänner

  • Rabatt hos våra partnerföretag

  • Pension & försäkringar enligt kollektivavtal

  • Friskvårdsbidrag

  • Utbildning och utveckling via interna plattformar

Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

…uppmuntrar alla att göra skillnad för miljön och att det var en av våra kollegor inom housekeeping som kom på idén om ”häng-upp-handduken”.

…i Sverige blivit rankad som besöksnäringens mest attraktiva arbetsgivare två år i rad, i Visitas årliga undersökning.

… bara serverar kaffe som är ekologiskt och Fairtrade eller UTZ-certifierat.

…tack vare vårt stora miljöengagemang, blivit rankad som branschens mest hållbara arbetsgivare elva år i rad, av Sustainable Brand Index.

…under 2014 inledde ett samarbete med organisationen Real Stars, centrerat kring ”Fair Sex”, dvs. arbete mot människo- och sexhandel.

Kontaktperson
Dimitris Niaris


Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook
Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02