Annons

Najs Price är Burger Kings nya lågprisplattform

zoom Anna Bergstedt, marknadsdirektör Burger King Skandinavien. Albin Myers.
Anna Bergstedt, marknadsdirektör Burger King Skandinavien. Albin Myers.
NYHETER. Till tonerna från dj:n och artisten Albin Myers lanserar Burger King Najs Price. Med lägre priser på vissa produkter vill de kunna möta kundernas oro över ekonomin, menar marknadsdirektören Anna Bergstedt.
Annons

Det är första gången som Burger King Sverige lanserar en permanent lågprisplattform på utvalda produkter med sänkta priser på lång sikt.

Vad är syftet med Najs Price?

– Vi vill helt enkelt möta upp den osäkerhet och oro som våra kunder känner och ser runt omkring sig med inflation och stigande priser. Det här är ett sätt att skapa ett attraktivt lågprisalternativ, en prisplattform, som nu är en viktig del av vårt fasta sortiment, säger Anna Bergstedt, marknadsdirektör för Burger King Skandinavien.

Vilka riktar ni er till?

– Najs Price riktar sig brett mot alla våra olika kunder som vill kunna äta snacks till lågt pris – det kan vara allt från burgare till lökringar.

Varför har ni valt att lansera konceptet till tonerna från en dj?

– Vill ville ge den här plattformen en riktigt bra och modern jingel med skön känsla. Det tycker vi den förtjänar. Och Albin Myers är ett starkt namn och en otroligt bra DJ och artist som känns helt rätt i sammanhanget. Vårt samarbete med Albin kring Najs Price visar också att Burger King står för något mer än bara burgare och pommes.

Betyder lägre pris också lägre kvalitet?

– Vi vill så klart att alla ska få en chans att smaka på våra flame-grillade klassiker och snacks. Därför har vi inte ändrar någonting i recepten. Det är samma höga kvalitet på ingredienser, samma mängd och samma storlekar på alla produkter som alltid. Hög kvalitet till lågt pris kort och gott. Det tycker vi är en bra deal för kunden, säger Anna Bergstedt.