Revenue Manager inom Grupp & Konferens
Scandic Sverige
Revenue Manager inom Grupp & Konferens, Scandic Sverige
Vi söker dig som älskar analys, optimering och att kreativt skapa bättre lönsamhet för våra hotell i Sverige i denna unika roll!
I rollen som Revenue Manager med fokus på Grupp och Konferens arbetar du med att säkerställa att vi maximerar hotellens och Scandics intäkter på alla hotell i Sverige. Detta gör du genom att optimera affären utifrån strategier och taktisk styrning, utvärderingar i optimeringssystemet Ideas G3 och inte minst med hjälp av egna relevanta analyser och strategisk input. Både Grupp- och, inte minst, konferensaffären består ofta av flera varierande intäktsströmmar och det är därför mycket viktigt att du har en god förståelse för denna typ av beräkningar och en förmåga att se möjligheterna inom de olika delarna.
Som Revenue Manager på Scandic Sverige arbetar du i mycket tätt samarbete med vår övriga organisation inom Revenue Management – både den del som arbetar med individuella segment och den del som arbetar med grupper och konferenser där denna tjänst ingår. Du har daglig kontakt med vår sälj- & bokningsavdelning inom grupp & konferens där du finns till hands för vägledning, utbildning och som ett dagligt ”bollplank” i allehanda frågor kring styrning och prissättning av denna affär.
Du är nyfiken och har en hög analytisk förmåga. Du är drivande, proaktiv, resultatfokuserad och har ett sinne för komplexa siffror och detaljer. Du har en stark kommersiell förståelse, en mycket god kommunikationsförmåga, ett starkt eget driv och beslutsamhet i kombination med en samarbetsvillig attityd.
Vi söker dig som har erfarenhet inom Revenue management, prissättning och/eller analys. Vi värdesätter att du har några års arbetslivserfarenhet av Revenue Management inom hotell eller annan bransch. Det är meriterande med en utbildning inom ekonomi, logistik, statistik, eller motsvarande samt kunskap inom boknings- och revenueoptimeringssystem. Rollen kräver mycket god analytisk förmåga och en förmåga att hålla många bollar i luften samtidigt i både beräkningar och i dialog med många kollegor samtidigt.
På Scandic vill vi utvecklas tillsammans med dig och hela teamet inom allt vad revenue management har att ge och du lever och delar självklart Scandics värderingar – Be Caring, Be you, Be a Pro, Be Bold.
Det här är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar provanställning. Arbetsområde är samtliga Scandichotell i Sverige, kontorsplacering är på Scandics huvudkontor i Stockholm alternativt i Göteborg.
Startdatum så snart som möjligt. Urvalet sker löpande.
Några av våra medarbetare
Det här är en tillsvidareanställning på heltid.
Vi har riktigt bra förmåner
-
Rabatt när du äter, dricker och övernattar hos oss
-
Family & Friends rabatt för din familj och vänner
-
Rabatt hos våra partnerföretag
-
Pension & försäkringar enligt kollektivavtal
-
Friskvårdsbidrag
-
Utbildning och utveckling via interna plattformar
Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.
Delar du våra värderingar?
BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD
…uppmuntrar alla att göra skillnad för miljön och att det var en av våra kollegor inom housekeeping som kom på idén om ”häng-upp-handduken”.
…i Sverige blivit rankad som besöksnäringens mest attraktiva arbetsgivare två år i rad, i Visitas årliga undersökning.
… bara serverar kaffe som är ekologiskt och Fairtrade eller UTZ-certifierat.
…tack vare vårt stora miljöengagemang, blivit rankad som branschens mest hållbara arbetsgivare elva år i rad, av Sustainable Brand Index.
…under 2014 inledde ett samarbete med organisationen Real Stars, centrerat kring ”Fair Sex”, dvs. arbete mot människo- och sexhandel.
Kontaktperson
Jeanette Eriksson |