Annons

Skistar utökar sin digitala satsning

zoom Stefan Sjöstrand, vd och koncernchef för Skistar. Foto: Skistar
Stefan Sjöstrand, vd och koncernchef för Skistar. Foto: Skistar
NYHETER. Skistar laddar för fullt inför vintersäsongen och utökar sin digitala verktygslåda med bland annat inloggning i appen med BankID, QR-kodutmaningar och digital incheckning.
Annons

Förberedelserna för vintersäsongen är i full gång hos Skistar. Det kommer bland annat att bli både enklare och tryggare för de svenska gästerna att logga in i SkiStar-appen genom att det nu går att använda BankID. Skistar introducerar även digital incheckning på Skistar Lodge Trysil och Lindvallen.

– Det här är något som gästerna efterfrågar så att resan ska bli mer bekymmersfri, säger Stefan Sjöstrand, vd och koncernchef för Skistar.

QR-kodutmaningar

För att göra skidåkningen ännu roligare börjar man också med QR-kodutmaningar i Skistar Game där man kan vinna deals i form av bland annat rabatter i Skistarshops.

– Det är ytterligare ett sätt att aktivera och utmana hela familjen att göra aktiviteter tillsammans. Det kan till exempel handla om en skattjakt eller en frågesport.

Tre i topp

Skistar laddar upp med flera nyheter för säsongen och om Stefan Sjöstrand får välja tre i topp så blir det de nya expressliftarna i Sälen och Hemsedal, de två nya medlemmarna i Skistars boendekoncept Skistar Lodge och fler mat och restaurangerbjudanden på destinationerna.

– Liftarna stärker hela destinationerna och gästernas upplevelse, det är också roligt att kunna erbjuda ännu bättre förstklassigt boende för gästerna med bästa ski-in-ski-out-läge och när det gäller materbjudandena så vet vi att det är något som efterfrågas på alla destinationer från gästerna – framför allt mer varierat och bättre utbud i alla prisklasser, säger han.

Ökat tryck från utländska gäster

Intresset för att besöka destinationerna håller i sig.

– Vid vår senaste delårsrapport i slutet av juni så låg bokningsläget bättre till än vid samma period föregående år, men vi är inne i en tyst period just nu så den mest aktuella siffran återkommer vi med vid vårt nästa rapportsläpp den 3 oktober.

Förutom svenska gäster har Skistar märkt av ett ökat tryck från utländska gäster.

– Framför allt från våra danska gäster, men också från Storbritannien, Tyskland och Nederländerna.

Bättre snöproduktion

En skidsemester är ju inget utan snö och Skistar fortsätter att erbjuda sin alpina snögaranti som ger gästerna möjlighet att omboka resan eller få pengarna tillbaka om Skistar inte kan leverera som utlovat.

– Ingen kan ju förutse vädret men vi gör allt vi kan och hoppas kunna börja producera snö så fort vi har rätt temperaturer för det. Vi gör också stora investeringar i bättre snöproduktion även denna vinter, säger Stefan Sjöstrand.