Supportkonsult
SPECTRA SYSTEMS
SPECTRA SYSTEMS är leverantör av nästa generations affärssystem för Hotell, Konferens, Events och Restaurang. Våra väletablerade och driftsstabila system har kompletterats med ett flertal nya produkter som låter användaren dra nytta av intuitiv funktionalitet inom alla områden av hotelldrift. I 2024 kommer vi löpande att introducera nya produkter och större uppgraderingar, som alla bygger på cloudteknologi, browser- eller App baserad.
Vi arbetar ständigt och långsiktigt med utveckling av digitala lösningar som snabbt förändrar hotellbranschen mot ökad effektivitet i den dagliga verksamheten och förbättrar gästernas upplevelse och engagemang före, under och efter vistelsen.
Vår verksamhet bygger på långvariga relationer med våra kunder. Kombinationen av våra medarbetares tekniska IT kompetens, affärsförståelse och långa branscherfarenhet ger våra kunder framgång både på strategisk och operativ nivå. Vi är erkända för vår tillgänglighet, snabba respons och engagemang.
Om tjänsten
Supportkonsult är en av rollerna i vårt Customer Success Team, som är experter på användning och rådgivning kring våra produkter.
Customer Support Teamet arbetar med nära och återkommande kontakt med våra kunder, genom information, kunskapsöverföring och presentation skapas förutsättning för framgång i deras verksamhets-utveckling. Våra kunder skall uppleva att vi är aktivt involverade i utvecklingen av digitala lösningar som förändrar besöksnäringen mot ökad effektivitet i verksamheten och förbättrar gästupplevelsen. Teamet arbetar tätt med vårt utvecklings- & teknikteam för underhåll och vidareutveckling av våra produkter.
Rollens primära fokus är:
• Via telefon och mail agera stöd kring användning av SPECTRAs produkter
• Utreda eventuella handhavandefel och utbilda kunden så dessa inte blir återkommande
• Utreda och dokumentera eventuella applikationsfel och eskalera vidare inom företaget
• Skapa utbildningsmaterial, guider/manualer i vårt verktyg för digital utbildning och support
• Medverka i utvecklingsprojekt, tex för kvalitetssäkring och dokumentation
• Onboarding av nya kunder och nya produkter hos befintliga kunder
Den här rollen kan anpassas efter din erfarenhet och kunskapsnivå, tex. genom att du får ta dig an enklare ärenden från början och successivt kliva in i mer avancerade ärenden. Du kommer att vara del av ett rutinerat team där du kommer få den stöttning du behöver för att bli framgångsrik i ditt arbete.
För att trivas tror vi det är en fördel att du:
• Har erfarenhet från hotell- och restaurangbranschen
• Vill utvecklas och bli expert inom affärssystem för hotell- och restaurangbranschen
• Har digital vana och tekniskförståelse samt vill utvecklas inom dessa delar
• Är van vid att leda dig själv och räds inte ta egna initiativ och beslut
• Vill få andra att utvecklas och med glädje delar med dig av din kunskap såväl till kunder som kollegor
Vi erbjuder:
• Stimulerande och utvecklande arbete i ett företag med korta beslutsvägar
• Vara del av ett företag i ständig utveckling, för att vara en leverantör i framkant
• Möjlighet att växa in och utvecklas i rollen
• Arbete tillsammans med trevliga och hjälpsamma kollegor med höga ambitioner, i en trivsam kontorsmiljö i Glashuset på Södermalm, precis intill Slussen, med panoramautsikt över Djurgården.
• Arbetstid dagtid, kontorstid. Enstaka resor i samband med utbildning eller företagsaktiviteter kan förekomma.
Är du en person som gillar varierat arbete, vill utvecklas och utmanas, har en hög socialkompetens och brinner för att leverera service och gott resultat till kunder?
Välkommen med din ansökan!
Vill du veta mer eller lämna din ansökan? Besök gärna vår hemsida www.spectra-systems.se eller kontakta Claus Johansen, tel. 070-899 91 82.
Ansökan skickar du till job@spectra-systems.com, sista ansökningsdag 2/1 2024, intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook