Annons
Annons

Service Manager

Stockholm Stadshotell

Är du en erfaren och driven Service Manager? Vi på Stockholm Stadshotell söker nu Service Managers till vårt Front Office Team. Detta är en unik möjlighet för dig som har ett starkt engagemang för service och ledarskap inom hotell- och restaurangbranschen.

Som Service Manager har du det operativa ansvaret för receptionen och restaurangen. Huvuduppgiften är att leda och motivera medarbetarna i det dagliga arbetet och att säkerställa att de uppnår enligt beslutad servicestandard, överenskomna policys, rutiner, och lagar och mål som upprättats.

Du skall aktivt verka för unika, personliga och minnesvärda upplevelser, och ständigt arbeta för att förbättra servicen samt ha fokus på intäktsoptimering och ökad merförsäljning.

Om Oss
Stockholm Stadshotell är en hotelletablering på Södermalm i en kulturhistorisk byggnad från 1870-talet. Med varsam hand omvandlas nu byggnaden till 32 hotellrum och sviter, 2 restauranger, en bar, en relax och en trädgård.

Vi på Stockholm Stadshotell tror på att skapa minnesvärda stunder för våra gäster genom omtänksamhet, god mat och vin av bästa möjliga råvaror och kvalitet.

Vi lägger stor vikt vid att skapa en trivsam och hjälpsam arbetsmiljö där alla stöttar varandra för gästernas och kollegornas bästa.

Nu söker vi en ny medlem till vårt team som delar vårt engagemang för kvalitet, gästnöjdhet och gott arbetsklimat där alla ställer upp för varandra.

Huvudsakliga Arbetsuppgifter som Service Manager
• Leda och motivera teamen i receptionen och restaurangen för att säkerställa högsta servicekvalitet.
• Fördela det dagliga arbetet för all servicepersonal.
• Ansvarar för rekrytering, onboarding, träning, coaching och vidareutveckling.
• Säkerställa att alla gäster får en unik och minnesvärd upplevelse som överträffar förväntningarna.
• Ansvarar för att samtliga medarbetare är korrekt informerade om meny och dess råvaror, utvalda viner och annan dryck, husets och stadens aktiviteter, och all relevant gästinformation.
• Ansvarar och arbetar för att all gästkontakt, pre & post calls, incheck & utcheckning, rums och bordsallokering, betalning görs enligt plan & policy.
• Säkerställa effektiv drift med höga hygienstandarder inom receptionen och restaurangen.
• Ansvarar för att alla rutiner såsom, mis en place, kassahantering, öppning & stängningsrutiner, överlämning, och städ av lokal utförs enligt plan och på allra bästa möjliga sätt.
• Ansvarar för hanteringen av PMS & POS systemen och säkerställa korrekt registrering av gästinformation.
• Överse och hantera gästfrågor och klagomål på ett professionellt sätt.
• Planera och genomföra skiftmöten för att säkerställa god kommunikation inom teamet och berörda avdelningar.
• Kontrollera och hantera inventarier och förbrukningsmaterial.
• Att ständigt verka för en intäktsmaximering, ökad lönsamhet samt uppnå uppsatta mål och satta prognoser för receptionen och restaurangen.

Kvalifikationer för Shift Leader
• Minst 3-5 års erfarenhet inom reception, restaurang eller gästservice, varav minst 2 år i en ledande roll.
• Examen inom hotell- och restaurangmanagement eller motsvarande.
• Erfarenhet av ledarskap och teamhantering.
• Utmärkta kommunikationsförmågor.
• Förmåga att arbeta under högt tryck och hantera flera uppgifter samtidigt.
• God känsla för detaljer och utmärkt organisatorisk förmåga.
• Kännedom om branschstandarder och bästa praxis inom service.

Vad Vi Erbjuder
• Möjlighet att leda och utveckla ett team och hotellets reception och restaurangverksamhet.
• Konkurrenskraftig lön och förmåner.
• Karriärutveckling och utbildningsmöjligheter inom företaget.
• En inspirerande och stödjande arbetsmiljö.
• Teamaktiviteter och sociala evenemang.

För Att Ansöka
Är du den engagerade och strategiskt tänkande Service Manager vi söker? Skicka in din ansökan inklusive CV och ett personligt brev där du beskriver varför du skulle passa i vårt team.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan och potentiellt välkomna dig till vårt team på Stockholms Stadshotell!

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02