Annons

Sibylla siktar pÄ fler nyetableringar

zoom Jimi Metz, vd
Jimi Metz, vd
NYHETER. I och med att restaurangen i Filipstad slog upp sina portar den 14 november kan Sibylla-kedjan summera 2024 med fyra nyetableringar och tvÄ konverteringar.
Annons

– Det kĂ€nns nĂ€stan orimligt bra med tanke pĂ„ det vi ser runt om oss just nu med en fortsatt tuff ekonomi och en orolig vĂ€rld. Men svenskarna vill ha sitt klassiska gatukök, man gillar vĂ„rt erbjudande helt enkelt, sĂ€ger Jimi Metz, vd, i ett pressmeddelande.

Under 2024 har fyra helt nya Sibyllor byggts och tvĂ„ befintliga restauranger har konverterats till att bli Sibyllor. Detta efter flera Ă„r dĂ„ kedjan inte haft möjlighet att jobba speciellt intensivt med nyetableringar. Men de senaste elva mĂ„naderna har det varit ett ”riktigt drag runt varumĂ€rket”, sĂ€ger Per Stenlund, etableringschef för Sibylla-kedjan.

– Vi kĂ€nde att det skulle bli ett bra Ă„r redan nĂ€r vi öppnade i Krokom utanför Östersund i JĂ€mtland i januari.

Mindre anlÀggningar med annan prisbild

Efter Krokom i januari har Ă€ven Orsa, LaxĂ„ och nu senast Filipstad fĂ„tt nya restauranger med drive in, medan Skoftesta utanför Köping och RosĂ€ngen i Örebro Ă€r tvĂ„ restauranger som tidigare hette nĂ„got annat, men nu har stora röda Sibylla-skyltar pĂ„ vĂ€ggen.

– Alla de fyra nya Ă€r relativt stora restauranger med drive in, men vi tittar Ă€ven pĂ„ en modell som gör att vi kan bygga mindre anlĂ€ggningar med en annan prisbild inför nĂ€sta Ă„r. MĂ„lsĂ€ttningen Ă€r att dubbla antalet etableringar jĂ€mfört med 2024. Det som Ă€r skoj med konverteringar Ă€r att vi kan se hur mycket vĂ„rt varumĂ€rke betyder, det syns direkt pĂ„ den positiva försĂ€ljningsökningen, sĂ€ger Per Stenlund.