Platschef
Wisby Hotel Group/Burgsvik Group
Burgsvik Group är en svensk, familjeägd koncern som äger, driver och utvecklar företag inom besöksnäringen. Koncernen verkar huvudsakligen i Sverige, men har även verksamheter i både Danmark och Storbritannien. Bolaget grundades 1973 av Dan Tervaniemi när han förvärvade en vägrestaurang i Brålanda. Idag består koncernen av tre ben: ett verksamhetsben, ett fastighetsben samt ett investeringsben. Totalt äger koncernen idag 121 verksamheter och omsättningen uppgick till 1,9 miljarder kronor 2023. Idag jobbar ca 5000 personer med företaget som har sitt säte i Göteborg.
Vi söker nu en engagerad, strukturerad och inspirerande platschef som ska leda, planera, genomföra och utveckla flertalet verksamheter på Gotland. Som platschef kommer du att spela en nyckelroll i att skapa en minnesvärd gästupplevelse, driva verksamheterna framåt, maximera lönsamheten, yttersta ansvarig för arbetsmiljön och leda ett dedikerat team av avdelningschefer. Platschefen rapporterar direkt till COO.
Om rollen
I rollen som Platschef har du det yttersta ansvaret för flertalet restaurangverksamheter. Du ansvarar för den operativa driften men också det strategiska långsiktiga arbetet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera
• Resultat och budgetansvar
• Leder, driver och utvecklar verksamheten
• Ansvarar för en positiv arbetsmiljö där du utvecklar team, skapar driv, engagemang och lojalitet
• Fokuserar på effektivitet genom att förvalta etablerade och fungerande delar och aktivt identifiera förbättringsområden och ta relevanta åtgärder
• Brinna för gästnöjdhet genom att engagera och entusiasmera en professionell organisation
• Vara lösningsorienterad med ett professionellt förhållningssätt tillse att arbetet sker enligt gällande lagar, myndighetskrav, avtal samt policys och rutiner
• Driva försäljning och vara resultatinriktad där vi anpassar verksamhet och utbud
• Skapa och förbättra processer och rutiner inom verksamheten samt kvalitetskontroll och uppföljning
Vem är du?
Vi ser att Du är en engagerad person med genuint intresse och kärlek till mat- och dryck, service, bemötande och struktur. För att lyckas i rollen är du en person som sätter laget framför jaget och har erfarenhet av förändringsledning. Genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare och du ser det som en självklarhet att leda genom ledaren och du har förmågan och viljan att utveckla dina medarbetare och verksamheten mot uppsatta mål. Då du är ytterst ansvarig för verksamheten så är det viktigt att du är initiativtagande och trygg i din ledarroll.
Vi ser det som mycket meriterande om du dessutom har
• Tidigare erfarenhet av arbete med marknadsföring i digitala kanaler
• Tidigare erfarenhet av hållbarhetsarbete
• Tidigare uppvisat goda ekonomiska resultat
• Sommelierutbildning
Avtal
• Wisby Hotel Group är medlemmar i Visita och har kollektivavtal med HRF och Unionen.
• Anställningen är heltid/tillsvidare, efter sex månaders provanställning.
• Vi kan erbjuda centralt boende.
• Lön och tillträde enligt överenskommelse.
• Placeringsort: Gotland
• Arbetstid: Dag, kväll och helg efter verksamhetens behov. Tjänsten är både operativ och administrativ.
System
• Kassasystem: Trivec Domino
• Schemaläggning och analys: Caspeco Cloud
• Internkommunikation: Slack
• Kontering/Attest fakturor: Mediusgo
Kontakt
Nikolas Atanasof, COO, nikolas@burgsvikgroup.se
Sista ansökningsdag är 2025-01-31 men vi genomför urval och intervjuer löpande.
Vi ser fram emot just din ansökan!
Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook