Annons

”Det finns ingen bättre arbetsplats för mig”

zoom Louise Mackegård Evensen, ny general manager för Copperhill Mountain Lodge. Foto: Pressbild
Louise Mackegård Evensen, ny general manager för Copperhill Mountain Lodge. Foto: Pressbild
KARRIÄR. Louise Mackegård Evensen tar över som general manager för Copperhill Mountain Lodge i Åre.
Annons

Grattis, hur känns det?
– Tack! Det känns jättebra och fint att få förtroendet. Har blivit gratulerad av väldigt många och särskilt mina kollegor, så jag känner mig verkligen uppskattad.

Vad fick dig att tacka ja?

– Jag har älskat varje stund sedan jag första gången steg in på Copperhill. Ett fint designhotell med härlig atmosfär och så det magiska fjället utanför. Det finns ingen bättre arbetsplats för mig.

Hur ser du på din nya roll?
– Jag ska tillsammans med teamet hitta nya vägar och koncept. Målet är att ska skapa ett Copperhill 2.0, bland annat genom att uppdatera det visuella som bildspråk och kommunikation, men även våra uniformer.

Vad går du i gång på?
­– Människor. Relationer. Personliga möten. När jag vet att gästerna trivs och ha det bra då vet jag att vi gör rätt saker. Och så gillar jag att förstås att skapa affärer.

Du har varit med sedan Copperhill öppnade, vilka är topparna och dalarna?
­– Det största och bästa som hänt är Petter Stordalen och Strawberrys köp 2009. Det har verkligen betytt mycket för oss. Det tuffaste är pandemin ­som drabbade hela braschen hårt.

Vilka utmaningar ser du framför dig?
– Vi känner naturligtvis av den ekonomiska nedgången. Det är en utopi att tro att vi inte skulle påverkas när hela samhället är drabbat. En annan utmaning är hur vi kan bli hållbara i alla led, och då inte hotellverksamheten utan även allt runtomkring gästernas vistelse här.

Vad tar du itu med först?
– Jag ska bland annat ta med mitt team på inspirationsresor för att få inspiration till att utveckla vårt eget koncept. Det finns också så många duktiga medarbetare och hotell inom Strawberry som vi kan lära av.

Vad hoppas du kunna bidra med?
– Inspiration och motivation för att kunna erbjuda ett värdskap i världsklass. När vi har nöjda medarbetare som älskar sitt jobb så får vi också nöjda gäster.

Läs även intervjun med Eva Ottosson Rask, som gick från Copperhill till Yasuragi

Relining i stället för stambyte sparar tid och pengar

Relining i stället för stambyte sparar tid och pengar

Även avlopp behöver renoveras och för ett hotell kan det vara en förödande procedur. Att välja metoden relining har visat sig vara mycket fördelaktigt. ”Det ger mycket mindre störningar i verksamheten”, säger Ulrika Vest...