Grattis till nya jobbet! Vad var det som fick dig att tacka ja?
– Tack ska ni ha, det här känns ju såklart riktigt bra! Om jag ska vara ärlig så var det inte ett svårt beslut. Fokus på mat och dryck i detta projekt är enormt, vilket gör detta till ett drömprojekt för mig.
Från Bryssel till Brunkebergstorg. Vad kommer du att sakna mest från den belgiska huvudstaden?
– Först och främst så kommer jag att sakna närheten till övriga Europa men även Bryssels kreativitet när det kommer till att skapa unika upplevelser från egentligen ingenting. Ett sådant exempel är Parking 58, där man högst upp på ett parkeringshus mitt i centrala Bryssel under sommaren rullar ut konstgräs, bygger upp en bar och serverar Leffe Blond med utsikt över staden.
Vilka erfarenheter från ditt förra jobb på Starwood tror du att du kan få användning av på At Six?
– Mitt arbete på Starwood har till stor del innefattat att utveckla kreativa och lönsamma lösningar för diverse restauranger och barer inom koncernen. Att få vara med i At Six projektet i ett så här tidigt skede tillåter mig att utforma koncept, flöden och en strategi som jag hoppas kommer eliminera många utmaningar jag tidigare stött på.
Hur kommer ditt förberedelsearbete se ut fram tills öppning mars 2017?
– De närmaste månaderna kommer att handla om att utveckla unika och spännande restaurang- och barkoncept som ska attrahera såväl Stockholmaren som våra framtida hotellgäster. Nästa steg blir att skapa en identitet för de olika koncepten genom design, inredning, atmosfär och givetvis fastställa passande mat- och dryckesutbud. En av de viktigaste aspekterna och där vi kommer lägga stort fokus i slutet av året är rekrytering av framtida medarbetare.
Du ansvarar för restaurang- och barkoncepten på At Six. Finns det en röd tråd som vi kommer att kunna känna igen i dem?
– Unika koncept, genuin service samt mat och dryck med en självklar omtanke för miljön.
Hur mycket gästkontakt kommer du att ha i din tjänst?
– Jag kommer att vara väldigt operativt delaktig i den dagliga driften. Kontakten med våra framtida gäster kommer vara det bästa sättet att få direkt feedback kring vad vi gör bra och även vad vi kan förbättra för att ständigt hålla oss relevanta.
Det ska öppna ett tiotal olika restauranger på At Six. Vad kan du berätta om koncepten?
– Som tidigare nämnts kommer vi erbjuda helt enskilda och unika koncept, med fokus på service och god kunskap från våra medarbetare samt ett hållbarhetstänk som alltid genomsyrar den fantastiska mat vi kommer servera.
Frida Ronge är en av superrekryteringarna. Kommer ni att plocka in flera stora kocknamn?
– Det är inget som är fastställt i nuläget. Koncepten kommer att styra huruvida vi kommer vilja använda oss av ytterligare stora kocknamn såsom fantastiska Frida Ronge.
At Six krona på verket är en stor uteterrass på taket. Vilken typ av stämning kommer du vilja sätta där?
– Takterrassen blir en välkomnande och tillgänglig Stockholmsdestination med en exklusiv och internationell atmosfär.
Du har på tidigare jobb vurmat för hållbarhetsfrågor. Hur kommer du att applicera det tänket på At Six?
– Hållbarhetsfrågor är någonting som Nordic Choice redan arbetar flitigt med för att bidra till en positiv samhällsutveckling. För mig är inte hållbarhet ett alternativ utan en självklarhet, och jag ser fram emot att i detta projekt kunna bidra och vidareutveckla befintliga och nya spännande initiativ i företaget.
Tidigare har du fått utnämningen ”Manager of the Year” när du arbetade på Sheraton. Har du själv haft en chef som varit en riktig förebild?
– Att vara transparent och att kunna motivera är två egenskaper jag värdesätter och strävar efter i mitt ledarskap. Stijn Oyen, en av mina tidigare chefer lärde mig vikten av att behärska dessa egenskaper för att framgångsrikt leda ett team och uppnå gemensamma mål och resultat.
Vilken är din absoluta favoritkrog i världen – och i Sverige (och du får ej välja At Six kommande)?
– Alldeles för svårt att välja. Favoritkrogen får bli en blandning av äktheten på Sweet Chick i New York, enkelheten på La Esquina också i New York, atmosfären på Duck & Waffle i London, matkvaliteten på Okuda i Paris, och den fantastiska servicen och dryckeskombinationerna på Pubologi i Stockholm.
Hur vill du själv bli bemött när du kommer in i en bar?
– Av personal som är genuin, kunnig och utstrålar ett stort engagemang i det de gör. Bemötandet har en stor påverkan på helhetsupplevelsen och är stor anledning till att man ofta vill komma tillbaka till samma ställe gång på gång.
Vad vill du att gästens första intryck ska vara när hen anländer till någon av At Six:s bar- eller restaurangverksamheter?
– Gästen ska känna sig sedd och omhändertagen från första sekund hos oss. Stolthet är viktigt för mig och detta är dessutom något jag hoppas att våra medarbetare kommer att förmedla.