Annons
Annons

Receptionist

Story Hotel Studio

Story Hotel Studio Malmö söker extraanställd till receptionen. Vi söker en person med helhjärtad passion för service och stark social kompetens.

I oktober 2016 öppnade det helt nya Story Hotel Studio Malmö. Hotellet erbjuder 95 rum med restaurang och Roof Top Bar med en spektakulär utsikt på 14:e våningen. Hotellet är en del av Skanskas byggprojekt STUDIO på Universitetsholmen och erbjuder en lekfull och kreativ hotellprodukt. Story Hotels finns även i centrala Stockholm och i Sundbyberg, www.storyhotels.com.

Som receptionist på Story Hotel Malmö har du förståelse för sann värdskap och är en naturlig förebild i din inställning under mötet med gästen. Då dem flesta av rummen är betalda vid bokningstillfället och möjligheten erbjuds att på ett smidigt sätt checka in/ut via datorer i lobbyn är huvuduppgiften att vara värd och ambassadör för hotellet men även för Malmö som stad. Vi ser gärna att du känner till smultronställen, sevärdheter samt restauranger i olika prisklasser och pratar med passion om dessa. Under gästmötet kommer stor vikt att läggas åt att erbjuda conciergetjänster såsom rekommendera olika sevärdheter och aktiviteter utifrån gästens önskemål.

Du som är värd i receptionen är duktig på engelska och svenska, utåtriktad, positiv och full av energi. Du har god lokalkännedom och pratar med passion om din stad. I receptionen utgår vi ifrån en checklista men gästen är alltid prioriterad. Då du är ständigt i kontakt med gäster är det viktigt att du efterfrågar feed-back och framför eventuella förbättringsförslag vidare internt. Din åsikt är uppskattad och superviktig. Genom utbildning som erbjuds av Story Hotel känner du till brandplanen och känner dig bekväm och lugn i en situation där lugnet krävs skulle olyckan vara framme. Du drar dig inte för att ta dig an eventuella klagomål och du tar initiativ att lösa dessa på bästa sätt och med gästnöjdhet i fokus. Fel/misstag kan uppstå, det som är viktigt i dessa fall är att rätta till eventuella fel på ett smidigt sätt och vända missnöjet. Vi vill att du är medansvarig till att skapa en atmosfär där kollegor, hyresgäster, kunder, leverantöror och i allra högsta grad våra hotellgäster vill vistas i och komma tillbaka till.

Vi räknar med att du kan börja i början av mars och du rapporterar till receptionens Teamleader.

Bakgrund och egenskaper:
• Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom reception
• Meriterande för tjänsten är om du har hotell- eller turismutbildning och internationell erfarenhet
• Strukturerad och välorganiserad
• Som person är du utåtriktad och positiv
• God lokalkännedom
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Arbetstiden varierar mellan 06:30 – 22:30 med viss helgtjänstgöring

Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Quality Manager Vanessa Baeten på telefon 0761-925681
Skicka din CV och personliga brev till vb@storyhotels.com senast den 15:e februari. Urval sker löpande.

Ange i ansökan att du sett annonsen på Besöksliv. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook.

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02