Annons
Annons

Business controller med erfarenhet av besöksnäringen

Grand Hotel Saltsjöbaden

Grand Hotel Saltsjöbaden ligger som en kronjuvel vackert beläget vid hotellviken i Saltsjöbaden, bara 30 min med Saltsjöbanan från Sthlms City. Hotellet öppnade för 129 år sedan då familjen Wallenberg lät uppföra hotellet med idén om en svensk Riviera. Nu startar en ny era för hotellet. En ny ledning och ägare ska ta hotellet in i framtiden och vi har ambitiösa utveckling- och renoveringsplaner.

Det blir en spännande resa och ett once in a lifetime-uppdrag kan vi lova!

The Seaside Queen är ett välkomnande hotell med utsökt mat, personlig service och professionella mötesupplevelser i ikonisk, unik, majestätisk och oslagbar miljö. Bättre arbetsmiljö får man leta efter. Vi är mycket stolta över vår arbetsplats. Hotellet har 137 hotellrum, restauranger & barer, 10 konferens- och grupprum och vacker festvåning samt pool och spa.

Dina arbetsuppgifter
Rollen som controller hos oss är bred med ett tydligt fokus på att stötta och utmana ledningen och bidra till att utveckla verksamheten ekonomiskt. Vårt mål är att vi ska vara bäst i klassen! Du driver budgetar och prognosarbetet i samarbete med avdelningscheferna samt stöttar dem i uppföljning, analys och utfall av resultat. Du ansvarar för uppföljning av befintliga nyckeltal och tar fram nya så att vi har koll på varje krona. Du är drivande i prognosarbetet. Du och vår ekonomichef har ansvar för årsbokslutet. Du sitter i ledningsgruppen och är ett stöd i framtagande rutiner och riktlinjer inom ditt område. Du har koll på trender initierar aktivt förbättringar. Du är tålmodig och pedagogisk, du har en förmåga att få alla i organisationen att förstå ditt område så att tillsammans kan vi nå riktigt goda resultat.

• Målstyrning, budget, prognoser, uppföljning och analys
• Ansvarig tillsammans med ekonomichef för system och verktyg som används för det ekonomiska arbetet, t.ex. Fortnox, Caspeco och Visbook
• Gärna erfarenhet från att implementera CRM
• Analys finansiella data och löpande identifiering av förbättringsområden
• Ditt övergripande uppdrag är att genom det finansiella perspektivet addera värde till verksamheten
• Du är affärsorienterad, analytisk och flexibel
• Du har minst fem års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete och relevant utbildning
• Du har goda kunskaper i Fortnox eller liknande system
• Erfarenhet från hotell- och restaurangbranschen är mycket meriterande
• Du brinner för att skapa de bästa hotellupplevelserna för såväl medarbetare som gäster och besökare till hotellet
• Är du också insatt och har kunskaper inom Revenue Management är det en stor fördel
• Du är en del av hotellets ledningsgrupp och rapporterar till ekonomichefen.

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02