Duty Manager
Vi behöver nu utöka vårt Front Office team och söker nu dig som kan anta utmaningen som Duty Manager på Sheraton Stockholm! I denna rollen söker vi dig som är ansvarsfull, flexibel och även kan täcka upp i driften vid behov. Du är opretentiös och lagmotiverande individ som kan hålla många bollar i luften. Du brinner för service och har gästens upplevelse i fokus. Du är van vid att ifrågasätta interna processer och hitta nya metoder för att vara i linje med våra gästers förväntningar.
Sheraton Stockholm Hotel är ett förstklassigt hotell beläget mitt i centrala Stockholm. Vi förfogar över 465 gästrum med komfort utöver det vanliga, en restaurang, lobbybar samt 15 konferensrum. Sheraton Stockholm Hotel ingår i den världsomspännande koncernen Marriott International, med mer än 5000 hotell världen runt.
Som Duty Manager representerar du hotellets ledning och har ett övergripande ansvar vid ledningens frånvaro (kvällar och helger) och rapporterar till Front Office Manager med följande huvudansvarsområden:
• övergripande ansvar för den dagliga driften av receptionen
• god överblick av hela hotellet med ett helhetstänk
• tillgodose och överträffa gästers förväntningar i en föränderlig miljö
• säkerställer en effektiv och proaktiv hantering av utmaningar, gästklagomål och feedback
• att leda, inspirera och utveckla medarbetare
• kontrollera att våra standards och policies efterföljs
• samordna aktiviteter tillsammans med Front Office Manager för att upprätthålla hög standard på gästservice och överträffa gästers förväntningar.
• vara en drivande kraft genom att uppmuntra och motivera personal att uppfylla och överträffa gästförväntningar
• kontrollera de reservationer som gjorts för eventuella VIP-gäster, förbereda ankomsten och säkerställa att rummen inspekteras
• bistå Front Office i rusningstid med in- och utcheckningar
• ansvar för underhåll och åtgärd av problem vid frånvaro av tekniska avdelningen
• övervaka och utvärdera processen vad gäller smidig ankomst, vistelse och avresa samt att anpassa denna efter säsong och beläggning
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet inom branschen; goda datakunskaper; goda ledaregenskaper med bra organisationsförmåga; är serviceinriktad och initiativrik. Du har en stor förmåga att arbeta självständigt och i team; har utmärkta kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% och vi tillämpar kollektivavtal.
Din kompletta ansökan med ett CV och personligt brev ber vi dig skicka till: jobb.stockholm@sheraton.com
Vid eventuella frågor kontakta gärna Pierre Astell (Front Office Manager) på tel: 08- 4123421.
Vi önskar tillsätta tjänsten snarast och urval kommer att därför att göras löpande.
Välkommen med din ansökan till oss på Sheraton Stockholm Hotel!