Front Office Manager
Scandic Rubinen
Västkustens pärla, Sveriges andra största stad, Lilla London. Kärt barn har många namn. Men det är här det händer! Med bästa läget i Göteborg, mitt på Avenyn, ligger Scandic Rubinen. Spännande inredning en innovativ restaurang och förmodligen Göteborgs bästa takbar. Vi är populära av stammisar, inresande och Göteborgarna själva.
Service för oss på Scandic Rubinen innebär alltid att vara det självklara valet för våra gäster, med detaljer i fokus, kreativitet och spontanitet. Ett hotell där våra medarbetare trivs och vill fortsätta utmanas och utvecklas i litet som stort. Tillsammans skapar vi stämning och atmosfären som präglar vistelsen för alla våra gäster och kollegor.
Vi söker en Front Office Manager till Scandic Rubinen.
På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Front Office Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet!
Vad innebär rollen?
I denna roll som Front Office Manager ansvarar du för Front Office där du har det övergripande ansvaret för att våra gäster får service i världsklass från incheck till utcheck. Det innebär att säkra att du tillsammans med ditt team ser till att gästen alltid är i fokus.
Du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser. Som Front Office Manager är du även en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov. Du ingår i hotellets ledningsgrupp vilket innebär att du tillsammans med dina kollegor har ett övergripande ansvar för hela hotellet.
Vem är du?
Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss lever du efter vår ledarskapskompass med Inspire, Collaborate, Build trust och Empower som en naturlig del av ditt ledarskap. Du lever våra värderingar och agerar som ett föredöme i din roll.
Du har tidigare erfarenhet från att leda andra i en liknande roll samt relevant utbildning och erfarenhet inom servicebranschen. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Information om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet.
Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!
Några av våra medarbetare
Vi har riktigt bra förmåner
-
Rabatt när du äter, dricker och övernattar hos oss
-
Family & Friends rabatt för din familj och vänner
-
Rabatt hos våra partnerföretag
-
Pension & försäkringar enligt kollektivavtal
-
Friskvårdsbidrag
-
Utbildning och utveckling via interna plattformar
Delar du våra värderingar?
BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD
…uppmuntrar alla att göra skillnad för miljön och att det var en av våra kollegor inom housekeeping som kom på idén om ”häng-upp-handduken”.
…i Sverige blivit rankad som besöksnäringens mest attraktiva arbetsgivare två år i rad, i Visitas årliga undersökning.
… bara serverar kaffe som är ekologiskt och Fairtrade eller UTZ-certifierat.
…tack vare vårt stora miljöengagemang, blivit rankad som branschens mest hållbara arbetsgivare elva år i rad, av Sustainable Brand Index.
…under 2014 inledde ett samarbete med organisationen Real Stars, centrerat kring ”Fair Sex”, dvs. arbete mot människo- och sexhandel.
Kontaktperson
Kristian Sandahl