Annons
Annons

HR Partner

Svenska Turistföreningen

Vi söker en administrativt lagd HR Partner som vill jobba brett med alla HR-frågor

Tillsammans med vår HR Chef och ytterligare en HR Partner kommer du att säkerställa hela HR-flödet; Attrahera, anställa, utveckla & avveckla. Tillsammans kommer ni att;

  • Administrera, följa upp och förbättra rutiner och flöden i kontakten med det outsourcade löneföretaget
  • Utveckla och ta fram flöden, rutiner, policyn, riktlinjer av HR- relaterade tjänster/produkter
  • Stödja och coacha ledare med inspiration och kunskap
  • Följa upp och fastställa nyckeltal och mål för HR
  • Personaladministration och hantera underlag från myndigheter
  • Tolka, råd ge och utbilda i gällande regler, lagar och kollektivavtal

Du kommer att involveras i stort och smått och få arbeta med de, på en HR-funktion, vanligt förekommande arbetsuppgifterna. I rollen kommer du att ha kontakt med organisationens chefer och leverantörer samt även löpande arbete med systemförvaltning, HR-relaterade aktiviteter och utveckling. Ett av dina huvudområden är administration, flödesförbättringar och rutiner kring den outsourcade löneleverantören där du kommer att vara organisationens kontaktperson och koordinator. Vi står inför en del projekt som är relaterade till lön och tid och det kommer bli en stor del av tjänsten under 2018.
Tillkommande arbetsuppgifter kan vara att uppdatera vår HR-portal, rekryteringssystem, ta fram underlag och vara delaktig vid lönerevision och medarbetarundersökning, deltagande i introduktioner samt vid chefsmöten för att nämna några.

Din bakgrund
Detta är en roll där rätt inställning och personlighet är viktigare än formell erfarenhet. Det är ett lysande tillfälle för dig, med färdig utbildning inom personalområdet och med någon erfarenhet av HR-relaterat arbete, att utvecklas och bredda din kompetens. Det är meriterande att du har erfarenhet av tid och lön samt kollektivavtal inom HRF eller andra avtalsområden som innehåller schemaläggning.
För att lyckas i rollen krävs att du verkligen gillar att arbeta administrativt. Du utför dina arbetsuppgifter med stor noggrannhet och gillar att sätta struktur. Vi vill också att du har en universitetsexamen inom personalområdet samt meriterande om du har erfarenhet av HR-relaterade arbetsuppgifter. Du är van att kommunicera och behärskar svenska väl i tal och skrift.
Vi vill gärna att du, liksom vi, delar våra värdeord omtänksam, nyfiken, äkta, professionell och engagerad. Du är serviceinriktad, kommunikativ, målinriktad och har en mycket god samarbetsförmåga.
Stämmer denna beskrivning in på dig? Så bra! Välkommen med din ansökan!

Om Svenska Turistföreningen:
Föreningen har cirka 240 000 medlemmar och ungefär 300 boenden i Sverige, från fyr och fjällstation till skepp och hotell. Läs mer om STF och upptäck Sverige på www.svenskaturistforeningen.se/ eller www.facebook.com/svenskaturistforeningen

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Urvalet Executive AB. Mer information om rekryteringsprocessen hittar du på Urvalets hemsida, där du också sänder in din ansökan. Vi tar inte emot ansökningar via mail.

Vid eventuella frågor välkommen att kontakta ansvarig rekryterare; linda.wiltbourn@urvalet.se
Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Tjänsten är placerad centralt i Stockholm.

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02