Meeting & Event Manager
Nalen
I över hundra år har Nalen varit en samlingsplats för möten, fester och musik. Varje år arrangeras hundratals konserter med allt från lokala oetablerade band till världsstjärnor. Nalen är också en etablerad aktör inom Stockholms mötesindustrin och är medlemmar i Svenska Möten. I huset finns även Nalen Restaurang, en kvarterskrog som serverar modern svensk mat. Nalen ägs av SAMI, Svenska Artisters och Musikers Intresseorganisation.
Om tjänsten
I rollen som Meeting & Event Manager har du en central roll med ett övergripande ansvar för vår mötes- och eventverksamhet. Du leder det dagliga arbetet med allt från införsäljning, projektledning och genomförande av det lilla mötet upp till stora fester och event. Du ansvarar för kontakten med företagskunder samt boknings- och eventbolag. Du arbetar proaktivt med kundmöten och visningar av Nalen för att hitta nya kunder såväl som att vårda befintliga kunder.
Du kommer att ha ett nära samarbete med driften och framför allt vår F&B Manager. Samtidigt driver du det strategiska arbetet med utveckling, säljplanering, prissättning samt marknads- och konkurrensanalys. Du har budget- och resultatansvar för din avdelning med två direktrapporterande innesäljare och tillsammans skapar ni gästupplevelser med starkt fokus på högsta service och kvalitet. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD.
Din profil och bakgrund
Vi söker dig som har några års erfarenhet från en liknande ledande roll inom möten och event. Kanske arbetar du idag inom hotell eller på en större konferens- och mötesanläggning. Meriterande är projektledarerfarenhet från eventbolag. Vi ser också gärna att du har en god inblick i restaurangverksamhet.
Som person är du målinriktad och självgående. Du har ett högt kommersiellt tänkande och brinner för att skapa affärer och resultat. Samtidigt är du en nätverkande person, en ambassadör för Nalen som har lätt för att bygga förtroende och långsiktiga relationer. Du har ett öga för de små detaljerna som gör skillnad samtidigt som du ser och förstår helheten. Du matchar varje kunds unika behov, hittar kreativa lösningar och förstår flöden och logistiken kring ett event. Som ledare har du ett prestigelöst arbetssätt, är närvarande och skapar delaktighet. Du vet hur ni tillsammans skapar framgång och lyckas i det ni gör.
Vi söker dig som har ett genuint intresse för vår verksamhet, trivs i ett litet företag samt i en kreativ och kulturell miljö.
Ansökan
Låter detta som du? Välkommen med din ansökan snarast. Urval sker löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med Pointpeople Rekrytering & Executive Search. För ytterligare information vänligen kontakta Elisabeth Schmidt 070-564 12 84.
Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook