Möteskoordinator
Vår Gård Saltsjöbaden
Vill du jobba inom hotell, restaurang och möten och bli en del av en innovativ verksamhet som präglas av en stolt historia, ett stort hjärta och en stark framtidstro? Vår Gård är mitt i en spännande förändringsresa mot att bli en levande mötesplats för alla. Vår vision är att bli Sveriges främsta destination inom hållbara mat- och mötesupplevelser med människor i fokus.
Om tjänsten:
Vi söker en social och strukturerad mötes- och eventkoordinator som vill vara med och skapa upplevelser i världsklass. Vi behöver dig som har tidigare erfarenhet av att självständigt planera möten, event, fester och bröllop i olika konstellationer. Tillsammans med vårt team är du med och driver utvecklingen framåt och har ett stort intresse för nya mötesformer och innovativa lösningar. Att jobba som mötesplanerare är ett kreativt och omväxlande jobb där du behöver lyssna in kunders behov och bemöta dem på ett lösningsorienterat sätt. Självklart gillar du att jobba med människor och har ett stort sinne för service.
Vad kan vi erbjuda dig?
En varm och inkluderande arbetsplats med glada kollegor och härliga gäster. Stora möjligheter till utveckling för dig som vill växa i din yrkesroll, men även som person. En kreativ och inspirerande arbetsmiljö i vackra byggnader och natursköna omgivningar. Vi värnar om allas lika värde och är lyhörda inför varandras behov och välmående. Vår Gård har en stark ägare i KF koncernen där kollektivavtal, policys och förmåner bidrar till en trygg och förmånlig anställning.
Vad förväntar vi oss av dig?
Att du har ett genuint intresse för människor och förstår att du är en viktig del av upplevelsen. Som medarbetare delar du våra värderingar och vill vara med och driva utvecklingen framåt. Du är nyfiken, ansvarsfull och vågar ta egna initiativ. Du har lätt för att samarbeta och är en god kollega som gärna hjälper till när det behövs.
Kvalifikationer och egenskaper:
• Du har erfarenhet av planering av möten-, event och bröllop.
• Hög känsla för service och gästupplevelse.
• Du drivs av att se resultat och skapa mervärde för kunden.
• Du är strukturerad och bra på att hitta lösningar.
• Arbetat med bokningssystem som Hotsoft eller liknande.
• Van att jobba administrativt och har bra kunskaper i Office.
Arbetsuppgifter:
• Projektansvarig för konferenser, möten, event, fester och bröllop.
• Vara länken mellan kund och drift.
• Ta hand om visningar vid införsäljning och planering.
• Optimera och öka merförsäljningen.
• Uppföljning med kund efter avslutat arrangemang samt fakturering.
Besvara inkommande förfrågningar och skicka säljande offerter.
• Vara väl insatt i revenue management.
• Följa med i branschen genom omvärldsbevakning och konkurrensanalys.
• Jobba aktivt med avdelningens uppsatta mål för att nå resultat.
Villkor:
• Tillsvidareanställning på heltid med tillämpad provanställning.
• Du arbetar dagtid, men avvikande arbetstider kan förekomma.
• Ansökningar hanteras löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.
• Individuell lönesättning.
• Kollektivavtal finns.
För frågor om tjänsten vänligen kontakta:
Caroline Weineson, Försäljningschef
caroline.weineson@vargard.se
Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook