Operativ Service Manager
First Hotel Norrtull
First Hotels är en ledande hotellkedja med mer än 90 unika hotell centralt placerade i Norge, Sverige, Danmark, Island och Spanien. Vår målsättning är att erbjuda våra gäster kvalitetsupplevelser och individuella val. Alla våra hotell är unika när det gäller stil, atmosfär och design. Beläget nära Stockholm city, Vasastan, i en av stadens mest karaktäristiska byggnader hittar du First Hotel Norrtull – ett hotell med en helt egen själ. Idag finns här 125 hotellrum samt konferens- och eventytor för upp till 400 personer. I vårt närområde byggs nya Hagastaden med nya Karolinska, en växande stadsdel där Solna och Stockholm nu möts och går samman.
Vi har etablerat oss med First Hotel Norrtull, Brasseri Norrtull och Champagnesalens stora event, festvåning- och möteslokaler i Grönstedska Palatset på S:t Eriksgatan. Vi söker nu en engagerad och försäljningsinriktad Service Manager som vill utveckla och driva vår verksamhet framåt tillsammans med oss.
Vilka är vi?
Vi driver två hotell. Förutom First Hotel Norrtull även First Hotel Arlanda Airport som öppnade sin verksamhet i november 2016. Samarbeten mellan våra två hotell är en självklarhet. Vi består av engagerade, kompetenta och erfarna medarbetare med målet att överträffa gästernas förväntan, varje dag, året om.
Vem är du?
Som person är du helt självgående och drivs av att, tillsammans med ditt team, skapa personliga gästupplevelser utöver det vanliga. Ditt försäljningsinriktade tänk finns med i hotellets alla avdelningar och du ser det som ett verktyg att leverera ännu bättre service. Med en hög aktivitetsnivå och kvalitet på genomförande och uppföljning når du dina och företagets målsättningar. Du är en trygg och stabil ledare som är lyhörd och skapar förutsättningar för att utveckla avdelningarna framåt. Ditt engagemang, din flexibilitet och din förmåga att tänka nytt ser vi är viktiga faktorer för framgång.
Du har flera års erfarenhet från arbete med service och minst 2 års erfarenhet från en ledande position inom branschen. Vi ser att du har ett stort intresse av försäljning och kunskaper inom sociala medier och arbetet med gästrecensioner. Du talar och skriver svenska och engelska flytande och övrig språkkunnighet är en merit. Erfarenhet av bokningssystemet OPERA är ett krav.
Ansvarsområden:
Som operativ Service Manager är din uppgift att maximera försäljningen och leverera personliga gästupplevelser utöver det vanliga. Du säkerställer avdelningens och hotellets målsättningar och driver en hög aktivitetsnivå som du noggrant följer upp resultatet av. I rollen ansvarar du över reception, housekeeping och fastighet med fullt personalansvar. Vi ser att du delvis operativt arbetar i driften fördelat dag, kväll och helgpass. Du har budget och resultatansvar för avdelningarna.
Du ingår i hotellets ledningsgrupp och rapporterar till General Manager.
Det finns stora möjligheter för dig att påverka hur du utformar ditt arbete. Det ansvaret, är vi övertygade om, ger bästa resultat både vad gäller trivsel på arbetsplatsen och ökad försäljning.
Ansökningarna behandlas löpande varför vi ber dig att söka så snart som möjligt, dock senast 24/11 2017. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Ansökan mailas till General Manager Camilla Pedersen, camilla.pedersen@hotelnorrtull.se
Ange i ansökan att du sett annonsen på Besöksliv. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook.