Annons
Annons

Projektledare för Monter- och Roomcatering pÄ StockholmsmÀssan

MĂ€ssrestauranger AB

Om arbetsgivaren – MĂ€ssrestauranger AB
MÀssrestauranger AB Àr ett familjeföretag som i generationer varit en framgÄngsrik restauratör i Sverige. Företaget driver all restaurangverksamhet pÄ StockholmsmÀssan med restauranger och serveringar bÄde i och utanför mÀsshallarna. I företagsgruppen ingÄr Àven MÀssrestauranger i Malmö, Teaterbaren pÄ Kulturhuset i Stockholm, Engsholms Slott samt Stadshusrestauranger som driver all restaurangverksamhet i Stockholms Stadshus, dÀr bl. a. Nobelbanketten Àger rum.

Projektledare för Monter- och Roomcatering för roliga event pÄ StockholmsmÀssan!
Är du effektiv, nytĂ€nkande, sĂ€ljande och dessutom en administrativ person med service inifrĂ„n och ut dĂ„ kan det hĂ€r vara jobbet för dig. Vi jobbar frĂ„n ”ax till limpa” och du kommer att ansvara för att planera, genomföra och följa upp bestĂ€llningar pĂ„ vĂ„r Monter- och Roomcatering hĂ€r pĂ„ StockholmsmĂ€ssan i Älvsjö. Du deltar Ă€ven sjĂ€lv i driften vid behov nĂ€r vĂ„ra bestĂ€llare Ă€r i huset.

VĂ„r verksamhet
Vi genomför mÄnga roliga och inspirerande mÀssor och arrangemang hÀr pÄ StockholmsmÀssan och nu behöver vi förstÀrka vÄr personalstyrka med en driven, effektiv och kunnig medarbetare till. Ansvaret kommer framför allt vara för vÄr Montercatering och Roomcatering.

MÀssrestauranger ansvarar för all mat och dryck i hela anlÀggningen vilket Àr en mycket viktig del i vÄra utstÀllares, besökares och kunders helhetsupplevelse. De Àr hÀr hos oss för att se, lÀra eller bara njuta av ett event, mÀssa eller kongress och vill dÄ ocksÄ kunna Àta och dricka gott nÀr de Àr hÀr.

Montercatering & Roomcatering
För den hÀr tjÀnsten mÄste du ha intresse för och vissa sÀljkunskaper samt enklare marknadsföringskunskaper. Du har ett eget driv att projektleda samt viljan att utveckla och förbÀttra vÄr produkt för att fÄ en Ànnu bÀttre kundupplevelse och försÀljning. Du har grundlÀggande mat- och dryckeskunskaper för att kunna vÀlja rÀtt sortiment till rÀtt mÄlgrupp och event.

Du ansvarar för och sköter all administration, planering och leverans för vĂ„r catering i huset – vilket innebĂ€r att du administrerar och tar emot bestĂ€llningar av mat och dryck frĂ„n vĂ„ra utstĂ€llare, ser till att varor finns hemma och sedan levererar bestĂ€llningen till deras montrar/ konferensrum i tid med service i vĂ€rldsklass.

Det som bland annat kan bestÀllas av utstÀllare och kunder Àr allt frÄn sallader, bakverk, kaffebestÀllningar samt drycker av olika slag och mycket annat smÄtt och gott.

Den vi söker
Du Àr serviceminded, kreativ och sÀljinriktad. Du Àr effektiv och hanterar utan problem vÄra bestÀllningar via telefon, mejl och vÄr webshop samt registrerar allt i vÄrt CRM/ordersystem Caspeco dÀr Àven fakturering sker. Du förstÄr, talar och skriver svenska och engelska obehindrat pÄ ett professionellt sÀtt dÄ vi samarbetar med kunder frÄn hela vÀrlden.

För att du ska trivas i den hÀr rollen mÄste du vara strukturerad, duktig pÄ att planera effektivt och har ett strategiskt tÀnk. Du mÄste fÄr ihop logistiken sÄ att mat och dryck finns inne, personal Àr pÄ plats (vi arbetar med extrapersonal vid behov) som kan leverera bestÀllningen i tid och du har alltid ett leende pÄ lÀpparna.

Du har gÀsten och dina medarbetare i fokus samt förmÄgan att fÄ oss alla att kÀnna stolthet för vÄr produkt och leverans oavsett hur liten eller stor leveransen Àr.

För att du ska trivas hos oss Ă€r det viktigt att du Ă€r en lagspelare som gillar service, du kommer vara en viktig ”spelare” för vĂ„ra gĂ€sters och medarbetares helhetsupplevelse. Vi erbjuder en rolig, inspirerande familjĂ€r arbetsplats med mĂ„nga hĂ€rliga kollegor.

Vi erbjuder:
Ett modernt restaurangföretag och trevliga arbetskamrater dĂ€r vi alla drivs av ”service inifrĂ„n och ut”. Rollen Ă€r varierande och du kommer vara en viktig del i vĂ„ra större och mindre evenemang.

TjÀnsten Àr ett tidsbegrÀnsat vikariat med start 16 januari tom 15 december 2023 pÄ heltid. Vi har kollektivavtal och betalar semester, pension, försÀkring och löner mm utifrÄn det. Vi erbjuder Àven friskvÄrdsbidrag och arbetar hÄllbart bÄde utifrÄn klimat, miljö och vÀlmÄende.

Arbetet utförs hos oss vardagar, helger och kvÀllar enl. schema som styrs utifrÄn de event vi har i huset, vilket krÀver att du kan periodvis arbeta flexibelt veckans alla dagar enligt Ärsarbetstid. VÄr verksamhet Àr sÀsongsbetonad vilket innebÀr att vi jobbar mer pÄ vÄren och hösten med ledighet under sommaren.

Har du frÄgor om tjÀnsten kan du stÀlla dem till:
Maria Granvik, platschef, maria.granvik@massrestauranger.se eller
Carl Westerberg, driftschef, carl.westerberg@massrestauranger.se

VÀlkommen med din ansökan!

Ansökan
Ansöker gör du genom att klicka pĂ„ ”Sök detta jobb” och bifoga ditt CV och personliga brev. Urval och intervjuer ske löpande och anstĂ€llning kan ske innan ansökningstiden Ă€r slut.

Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail i och med GDPR förordningen.

Krav
‱ Tidigare erfarenhet av arbetsledning och projektledning
‱ Erfarenhet av planering och administration i tekniskt stödsystem och Officepaketet.
‱ Har grundlĂ€ggande kunskaper i sĂ€lj och marknadsföring
‱ Talar och förstĂ„r svenska och engelska obehindrat
‱ GrundlĂ€ggande kunskaper i mat och dryck

Meriterande
‱ Har haft en liknande roll tidigare.
‱ Har jobbat i Caspeco ordersystem
‱ Har jobbat inom besöksnĂ€ringen

Ange att du sett annonsen pÄ besoksliv.se. Se Àven alla vÄra lediga jobb pÄ Besöksliv Jobb pÄ Facebook

Ansök hÀr
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera pÄ Besöksliv

Söker du medarbetare frÄn hotell och restaurangbranschen?

PÄ besöksliv.se nÄr du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av vÄra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och Äterkommande kunder, frÄn alla delar av besöksnÀringen.

Kontakta Informa pÄ besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02