Annons
Annons

Assisterande receptionschef med kvalitetsansvar

Best Western Plus Åby Hotel

Åby Hotel ingår i HKC Hotels som ägs av familjen Östlundh. I företaget finns även Hotel Kung Carl i Stockholm, Best Western Plus Hotel Noble House i Malmö, Best Western Hotell Hudik i Hudiksvall, Clarion Hotel i Örebro och Hus 57 i Ängelholm. I april 2019 slog vi upp dörrarna till Åby Hotel i Göteborg/Mölndal.

Vi är ett fyrstjärnigt hotell med 223 rum där upplevelsen står i fokus och där design och inredning är inspirerad av Tivoli. Hotellet ligger på Åby Arena som har 17 nya konferenslokaler, trav, stora möteslokaler och restauranger. Den 16 våningar höga byggnaden består av hotell, möteslokaler, takterrass med lounge, kontor och Friskis & Svettis-gym. Efter årsskiftet öppnar en av världens största Padel-anläggningar på Arenan.

Assisterande Receptionschef med kvalitetsansvar
Som Ass RC jobbar du bla med gästbemötande, in- och utcheckning, försäljning i vår bar, fakturering och andra sedvanliga receptionsuppgifter. Du har också ett visst schemaansvar när receptionschefen är ledig.

Du ser tillsammans med Receptionschef till att våra fantastiska gäster får det de vill ha, att de trivs och kommer tillbaka, och att kvaliteten på service och upplevelse är minnesvärd.

Du är vår KA och stöttepelare för den verksamhet som bedrivs i städet och det arbete som utförs av upphandlad städentreprenad samt vaktmästartjänster.

Som ”lagkapten” för städ-avdelningen skall du föregå med gott exempel i alla lägen och sträva efter en god anda, leda och entusiasmera.

Arbetet pågår tidvis i ett högt tempo och det är därför viktigt att du är stresstålig och har förmåga att prioritera. Eftersom vi arbetar mycket i grupp är det en förutsättning att du har lätt för att samarbeta med andra.

Vad innebär tjänsten?
• Daglig drift av reception och bar, dvs In- och utcheckningar, medlemsvärvning, försäljning, bokningar och fakturahantering,
• Beställningar och att kontinuerligt utveckla och optimera rutinlistor för städ och reception tillsammans med Receptionschef
• Att aktivt jobba med merförsäljning av bar/ kiosk och partnertjänster.
• Gästbemötande, service och tillgänglighet för gäster
• Att fortlöpande granska och kontera leverantörsfakturor.
• Schemaläggning när receptionschefen är ledig/semester.
• Veckovis statusrapportering till receptionschef

Vem är du?
Vi söker dig som arbetat som Supervisor under några år och som nu vill utveckla dig. Du är noggrann, effektiv, har ett öga för detaljer och flerårig erfarenhet från personalledande arbete inom hotell, reception och Housekeeping. Du sätter värdskapet i första hand, ser gärna upplevelsen ur gästens perspektiv och älskar när det är skinande rent och var sak är på sin plats. Du har humor, glädje och energi som smittar av sig på dina kollegor, och du tycker om att vara närvarande bland såväl gäster som personal. Du är prestigelös, och hugger i där det behövs

Vi önskar att du talar svenska och engelska både skrift och tal, har utbildning inom hotell och turism eller minst 3 års erfarenhet av branschen. Du har tidigare jobbat med någon typ av hotellbokningssystem, där erfarenhet av Hot Soft och Serviator är meriterande.

– Assisterande receptionschef arbetar nära och rapporterar till Receptionschef, samt ingår i hotellets ledningsgrupp, man går som tjänsteman.
– Tjänsten innefattar både praktiska arbetsuppgifter och administrativt arbete.
– Arbetstiden är mestadels dagtid men även kvälls- och helgarbete förekommer i samråd.
– Tjänsten är på 100 procent, och vi tillämpar 6 månaders provanställning
– Startdatum enligt överenskommelse

Notera att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut så sök redan idag.

Välkommen med ditt CV till anne-mari.skold@abyhotel.se.

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02