Annons
Annons

Restaurant Manager

Scandic Grand Central

**Scandic Grand Central är ett nav för kultur i Stockholm!** Med konstutställningar, konserter och en egen teater är det alltid något som händer innanför de anrika väggarna. Vi som arbetar på hotellet trivs i den fartfyllda och kreativa miljön och har en gemensam vilja att erbjuda våra gäster det lilla extra. En mix av det historiska och det moderna beläget mitt i Stockholms hjärta. För dig som uppskattar en internationell och inspirerande social scen som andas musik och kultur. Om du kunde sätta ett stetoskop på Stockholms kropp skulle hjärtljuden slå högst där Scandic Grand Central är. Så vart slår dina hjärtljud? Älskar du musik, konst och kreativa miljöer lika mycket som oss? Då är du den vi söker!

Vi söker en Restaurant Manager till Scandic Grand Central
På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Restaurant Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet!

Vad innebär rollen?
I denna roll som Restaurant Manager ansvarar du för:

• Vår Restaurang där du har det övergripande ansvaret för att ge våra gäster en fantastisk mat- och dryckesupplevelse i vår restaurang. Det innebär att du tillsammans med ditt team säkrar en hög servicenivå samt ett erbjudande som möter gästens behov
• Vår barverksamhet där du har det övergripande ansvaret för att ge våra gäster en fantastisk barupplevelse. Det innebär att du tillsammans med ditt team säkrar en hög servicenivå samt ett erbjudande som möter gästens behov.

Du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser. Som Restaurant Manager är du även en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov. Du ingår i hotellets chefsgrupp vilket innebär att du tillsammans med dina kollegor har ett övergripande ansvar för F&B verksamheten..

Vem är du?
Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss lever du efter vår ledarskapskompass med Inspire, Collaborate, Build trust och Empower som en naturlig del av ditt ledarskap. Du lever våra värderingar och agerar som ett föredöme i din roll.

Du har tidigare erfarenhet från att leda andra i en liknande roll samt relevant utbildning och erfarenhet inom servicebranschen. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Meriterande om du har Sommelierutbildning eller god kunskap inom dryck.

Information om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet.

Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Några av våra medarbetare

Toril Flåskjer
Hotelldirektör
”Det är tillfredsställande att se potentialen hos mina medarbetare, ge dem verktyg att växa och nå sina mål.”
Sandra Dzene
Housekeeping
”Vi är alla så vänliga mot varandra, alla känner sig respekterade och uppskattade för sin insats.”
Lene Fredriksen
Kock
”Alla är välkomna här, vi har en riktigt öppen atmosfär där alla känner att de kan vara sig själva.”

Vi har riktigt bra förmåner

  • Rabatt när du äter, dricker och övernattar hos oss

  • Family & Friends rabatt för din familj och vänner

  • Rabatt hos våra partnerföretag

  • Pension & försäkringar enligt kollektivavtal

  • Friskvårdsbidrag

  • Utbildning och utveckling via interna plattformar

Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

…uppmuntrar alla att göra skillnad för miljön och att det var en av våra kollegor inom housekeeping som kom på idén om ”häng-upp-handduken”.

…i Sverige blivit rankad som besöksnäringens mest attraktiva arbetsgivare två år i rad, i Visitas årliga undersökning.

… bara serverar kaffe som är ekologiskt och Fairtrade eller UTZ-certifierat.

…tack vare vårt stora miljöengagemang, blivit rankad som branschens mest hållbara arbetsgivare elva år i rad, av Sustainable Brand Index.

…under 2014 inledde ett samarbete med organisationen Real Stars, centrerat kring ”Fair Sex”, dvs. arbete mot människo- och sexhandel.

Kontaktperson
Annika Gelhaar
Skicka email

Ansök nu

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02