Teamleader till receptionen
Story Hotel Studio
Teamleader till receptionen på Story Hotel Studio Malmö
Vi söker en person med helhjärtad passion för service, stark social kompetens och ledarförmåga…
I oktober 2016 öppnade det helt nya Story Hotel Studio Malmö. Hotellet erbjuder 95 rum med restaurang och Roof Top Bar med en spektakulär utsikt på 14:e våningen. Hotellet är en del av Skanskas byggprojekt STUDIO på Universitetsholmen och erbjuder en lekfull och kreativ hotellprodukt. Story Hotels finns även i centrala Stockholm och i Sundbyberg, www.storyhotels.com.
Vi söker en teamleader till vår reception med förståelse för sann värdskap och som brinner för mötet med gästen. En person som är en naturlig förebild i sin inställning under detta möte.
Utöver att arbeta skift som dina kollegor i receptionen kommer du även att ansvara för bland annat:
– tillsammans med QM (Quality Manager) ha en daglig överblick över driften i FD och säkerställa att den sker smidigt
– tillsammans med QM driva diverse förbättringsprojekt på hotellet
– inventering av material i receptionen på månadsbasis som rapporteras till QM
– att tillgodose en smidig intern kommunikation och säkerställa att samtliga berörda medarbetare i receptionen tar del av viktig information
– tillsammans med QM se till att SOP’s är uppdaterade och att nya rutiner implementeras och upprätthålls
– fakturera avtalskunder som valt faktura som betalssätt och följa upp betalningar
– schemalägga receptionspersonal
– tillsammans med QM ha överblick över felanmälan loggan och se till att alla rum har fullt fungerande utrustning
Vi räknar med att du kan börja i början av Mars och du rapporterar till hotellets Quality Manager.
Bakgrund och egenskaper:
• Tidigare erfarenhet inom reception är ett måste
• Meriterande för tjänsten är om du har hotell- eller turismutbildning och internationell erfarenhet
• Du är strukturerad och välorganiserad
• Du är stresstålig och har ett lugn som smittar av sig
• Som person är du utåtriktad och positiv
• God lokalkännedom är önskvärt
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Tjänsten är heltid (100%) och arbetstiden varierar mellan 06:30 – 22:30 med viss helgtjänstgöring.
Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Quality Manager Vanessa Baeten på telefon 076-192 56 81. Skicka din CV och personliga brev till vb@storyhotels.com senast den 15e februari. Urval sker löpande.
Ange i ansökan att du sett annonsen på Besöksliv. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook.