Annons
Annons

Teamleader till receptionen

Story Hotel Studio

Teamleader till receptionen på Story Hotel Studio Malmö

Vi söker en person med helhjärtad passion för service, stark social kompetens och ledarförmåga…

I oktober 2016 öppnade det helt nya Story Hotel Studio Malmö. Hotellet erbjuder 95 rum med restaurang och Roof Top Bar med en spektakulär utsikt på 14:e våningen. Hotellet är en del av Skanskas byggprojekt STUDIO på Universitetsholmen och erbjuder en lekfull och kreativ hotellprodukt. Story Hotels finns även i centrala Stockholm och i Sundbyberg, www.storyhotels.com.

Vi söker en teamleader till vår reception med förståelse för sann värdskap och som brinner för mötet med gästen. En person som är en naturlig förebild i sin inställning under detta möte.

Utöver att arbeta skift som dina kollegor i receptionen kommer du även att ansvara för bland annat:
– tillsammans med QM (Quality Manager) ha en daglig överblick över driften i FD och säkerställa att den sker smidigt
– tillsammans med QM driva diverse förbättringsprojekt på hotellet
– inventering av material i receptionen på månadsbasis som rapporteras till QM
– att tillgodose en smidig intern kommunikation och säkerställa att samtliga berörda medarbetare i receptionen tar del av viktig information
– tillsammans med QM se till att SOP’s är uppdaterade och att nya rutiner implementeras och upprätthålls
– fakturera avtalskunder som valt faktura som betalssätt och följa upp betalningar
– schemalägga receptionspersonal
– tillsammans med QM ha överblick över felanmälan loggan och se till att alla rum har fullt fungerande utrustning

Vi räknar med att du kan börja i början av Mars och du rapporterar till hotellets Quality Manager.

Bakgrund och egenskaper:
• Tidigare erfarenhet inom reception är ett måste
• Meriterande för tjänsten är om du har hotell- eller turismutbildning och internationell erfarenhet
• Du är strukturerad och välorganiserad
• Du är stresstålig och har ett lugn som smittar av sig
• Som person är du utåtriktad och positiv
• God lokalkännedom är önskvärt
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Tjänsten är heltid (100%) och arbetstiden varierar mellan 06:30 – 22:30 med viss helgtjänstgöring.

Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Quality Manager Vanessa Baeten på telefon 076-192 56 81. Skicka din CV och personliga brev till vb@storyhotels.com senast den 15e februari. Urval sker löpande.

Ange i ansökan att du sett annonsen på Besöksliv. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook.

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02