Pop House Sweden äger och driver fastigheten på Djurgårdsvägen 68 som förutom den världsberömda utställningen Abba The Museum även innehåller Pop House Hotel med 49 rum samt krogen Pop House Food & Bar. Syftet med köpet av grannfastigheten är att ge fler gäster möjligheten att uppleva musik, mat och dryck.
– Detta ger oss fantastiska möjligheter att utveckla flera, framför allt musikanknutna verksamheter, som kan stärka Stockholms identitet som Music City, säger Björn Ulvaeus.
Peter Lindberg är vd på Pop House och enligt honom kommer en stor del av fastigheten att konverteras till hotellrum vilket ger fler gäster möjligheten att bo på Djurgården.
Den närmaste tiden kommer arbetet med en detaljplan att påbörjas.
Besöksliv har tidigare rapporterat om att Pop House har fler satsningar på gång.
[LÄS MER: ”Pop House storsatsar: Vill bli ett självklart turistmål”]
Inom två månader öppnar det nybyggda Glashuset på gården, vilket utökar kapaciteten för restaurang- och event-verksamheten. I samband med detta invigs också en ny temporär utställning om Eurovision Song Contest.