Enligt Dagens Industri sålde Scandic Hasselbacken på Djurgården i Stockholm för 230 miljoner kronor.
Fastigheten Hasselbacken ska fortsatt ägas av Pandox, som har en portfölj med 145 hotellfastigheter med totalt 32 200 rum i femton länder.
ABBA The Museum, Pop House Hotel, Cirkus och nyförvärvet Hasselbacken ingår i Pop House Sweden´s koncern som grundades 2014. Med övertagandet av Hasselbacken skapar Pop House förutsättningar att förverkliga sin vision att bli en nöjesdestination av rang, skriver Pop House i ett pressmeddelande.
Hasselbacken är en institution och en del av svensk hotell- och restauranghistoria. Med sina festsalar i unik miljö, restaurang, bar, konferenslokaler och hotell med drygt 100 rum blir det ett perfekt komplement.
– Förvärvet av Hasselbacken har varit en naturlig del av Pop House utveckling och en del av strategin sedan start. Vi har en långsiktig agenda och kommer fortsätta utveckla våra verksamheter på Djurgården, säger Mattias Tengblad, VD och koncernchef, Pop House Sweden i en kommentar.