Den 28 februari lanserar nyligen prisade Grand Hôtel Stockholm och det svenska designhuset CDLP The Long Stay Suit – en matchande byxa och skjorta som säljs exklusivt i hotellets butik, Grand Affections, samt på CDLP:s hemsida. Samarbetet speglar båda varumärkenas identitet och syftar till att förhöja hotellupplevelsen, berättar Pia Djupmark, vd på Grand Hôtel Stockholm, i ett pressmeddelande.
– På Grand Hôtel har vi alltid strävat efter att inspirera och berika våra gästers upplevelser. Tillsammans med CDLP har vi skapat en produkt som både hyllar och utmanar idén om tidlös elegans, samtidigt som den fångar essensen av det moderna resandet. Detta samarbete är ett uttryck för vår gemensamma ambition att förnya och inspirera, och med The Long Stay Suit tillförs både stil och komfort till varje aspekt av hotellvistelsen.
Long stay-gästen inspirerar
The Long Stay Suit finns i begränsad upplaga och är tillverkad av en följsam viskos- och tencelblandning. Setet är tänkt att bäras av den ”moderna resenären” – från dennes långflygningar, affärsmiddagar till lata morgnar på hotellrummet.
Grand Hôtel Stockholms och CDLP:s samarbete är också resultatet av en fantasi:
– Vi har utforskat den mytomspunna long stay-gästen. Trots vår nyfikenhet kring hotellets gäster fick vi inte veta något alls, och den mystiken fascinerade oss. Resultatet är The Long Stay Suit som förenar stil och funktion för den moderna resenären, och idén till kampanjen kom till liv när vi fick vår första visning av hotellet och är en lekfull blinkning till vår egen fantasi om hur en long stay-gästs liv kan te sig, säger Andreas Palm, vd och grundare av CDLP, i ett pressmeddelande.
– Samarbetet kändes som en självklarhet, ett möte mellan två aktörer med en gemensam känsla för kvalitet och tidlös estetik, avslutar Andreas Palm.