Scenen på Gröna Lund har stått tom sedan Mariam Byrant klev av den i slutet av september 2019. Men nu när restriktionerna lättat är planen att åter fylla den med besökarnas favorit artister. Just nu pågår ett febrilt arbete för att ta reda på hur konsertönskemålen ser ut. Till sin hjälp lanserar Gröna Lund nu en kampanjsajt tillsammans med Spotify. Via sajten kan besökare ansluta sitt Spotifykonto, där favoritartisterna dyker upp. Spotify gör sedan en analys för att ta reda på vilka artister nöjesparkens besökare vill se på scenen nästa sommar.
– Gröna Lunds konserter brukar alltid ha en bredd, det ska finnas något för alla. Därför ska det bli riktigt spännande att se vad vi får in för tips från Spotify-lyssnarna. Vi är otroligt taggade på att göra en rejäl konsertrevansch nästa år. Grönan Live 2022 ska bli en konsertsommar man sent kommer att glömma, säger Johan Tidstrand, programchef på Gröna Lund.