Grattis! Hur kÀnns det att hamna pÄ den hÀr listan?
â Naturligtvis en stor Ă€ra att vi som relativt liten aktör pĂ„ den svenska marknaden hamnar pĂ„ en lista över vĂ€rldens bĂ€sta. Kul nĂ€r allt hĂ„rt arbete som alla inblandade lagt ner ger resultat, frĂ„n sĂ„vĂ€l vĂ„r konceptbyrĂ„ Spik till det duktiga gĂ€nget pĂ„ nattklubben 8ight och medarbetarna pĂ„ Bellora, sĂ€ger Ess Groups marknadschef Fredrik Toreskog.
Vad tror du att den hÀr utmÀrkelsen kommer att betyda för er?
â Den har redan betytt mycket för hotellet. Vi mĂ€rker en hĂ€rlig ökning av sĂ„vĂ€l gĂ€ster pĂ„ plats som digitalt buzz och engagemang. Tror ocksĂ„ att den betyder en hel del för Avenyn som gata och resan mot att Ă€n mer göra den aktuell och intressant.
PÄ Ess Group, som Àven driver Ystad saltsjöbad, Hotel Pigalle och Falkenberg strandbad, tror man att mycket av förtjÀnsten ligger i servicen.
â Jag tror att det handlar mer om hur vi fokuserar pĂ„ gĂ€sten Ă€n pĂ„ sjĂ€lva terrassen. MĂ„nga kan bygga takterrasser men fĂ„ klarar av ett exceptionellt gĂ€stbemötande. Allt handlar om hur man agerar mot gĂ€sten och att man förstĂ„r vad hen vill ha.
Hotellets storlek hjÀlpte
â Bellora ligger mitt pĂ„ Avenyn och Ă€r till synes ett vĂ€ldigt litet hus men det rymmer mycket. Vi har till exempel ett chambre separĂ©e, en egen dj och en uteservering. Jag tror att hotellets lilla storlek hjĂ€lpte till att fĂ„ oss i topp, fortsĂ€tter han.
Hur tÀnkte ni nÀr ni byggde terrassen?
â Vi la mycket fokus pĂ„ att inte bara tĂ€nka pĂ„ hur det skulle se ut, utan Ă€ven hur det skulle kĂ€nnas att vara dĂ€r.
Vilken tycker du Àr vÀrldens bÀsta takterrass?
â Jag beundrar internationella Soho-kedjan. De gör alltid bra grejer och de Ă€r duktiga pĂ„ sĂ„vĂ€l det fysiska mötet med gĂ€sterna som det digitala.