På Harrys enheter i landet utbildas nu personal för att kunna hantera den nya appen. Namnet blir Harrys vänner, och innehållet utgörs av erbjudanden, menyer och hantering av VIP-kort. Ett slags digitala världens stammiskort.
Som siffermål med antal användare siktar man på kedjans Facebook-likes om 120 000.
Är det dock inte viss skillnad på att gilla en sida och att ladda ner en app?
– Jag håller med om att det kan vara med utmanande att fler nedladdningar och registreringar på en app jämfört med Facebook. Men, vi har ganska höga målsättningar och tror att vi långsiktigt kan få fler att gilla den digitala dialogen med Harrys via det här CRM-verktyget. Det bygger så klart på att våra krogar och vi centralt fyller dialogen med medlemmarna på ett vettigt sätt, säger marknadsdirektör Gustav Löfving.
Erbjudanden och nyheter om Harrys är appens innehåll, sådant man vanligen hittar i annonsering. Betyder detta att ni väljer bort det och egna trycksaker?
– Min långsiktiga ambition är att minimera köpt media till ett minimum, helst till noll över tid. Våra kommande investeringar i kommunikation mot gäst kommer främst att ske genom Harrys vänner, våra egna sociala mediakanaler och pr. Jag är övertygad om att det är vägen till framgång för oss.
Vad hoppas ni få ut av appen, rent servicemässigt?
– Jag vill att ett medlemskap i Harrys vänner ska kännas meningsfullt för våra gäster. Att man får något extra och att det alltid finns en liten fördel vara med. Min plan är så klart att vi i framtiden är ska kunna ta betalt via appen och på andra sätt kunna underlätta för våra gäster vid ett besök på Harrys. Allt för att underlätta för både personal och gäster.
Men vad det gäller att berätta om än fler nya lösningar för den nya digitala applikationen så är Gustav Löfving fåordig.
– Vi har redan börjat titta på nästa tekniska utveckling av appen, men vad det är håller vi för oss själva ett litet tag till, säger han.