Just nu pågår Göteborg & Co:s kampanj i samarbete med Gothia Towers, där de allra mest våghalsiga gästerna kan boka ”Rum 13” från den 16 oktober till 6 november.
Om ”Rum 13” presenteras som ett hemsökt rum med övernaturliga inslag, erbjuder ”Rum 24” raka motsatsen när Haymarket by Scandic hakar på trenden med temarum i samarbete med Blossa.
Det är ett hotellrum med julpynt från golv till tak, med både julgran, julmusik, julfilmer och förstås glögg. Sedan igår är ”Rum 24” öppet för bokning fram till julafton.
– Julkänslan och längtan till årets bästa årstid börjar tidigare och tidigare för varje år som går och därför är vi övertygade om att det finns många julälskare där ute som gärna skulle vilja uppleva känslan av julafton redan under en regnig tisdag i oktober eller november, säger Jessica Norgren, hotelldirektör på Haymarket by Scandic i en kommentar.
Inspirationen kommer från den klassiska julfilmen Ensam Hemma i New York, och ambitionen är att sätta Stockholm på kartan som juldestination.
– Det känns fantastiskt att julen kan starta redan den 12 oktober, vi blir verkligen Stockholms julhotell nummer ett, säger Jessica Norgren.