Annons

”Jag drivs av att göra människor glada”

zoom Sandra Miller Kinge, ny program- och marknadsansvarig på Cirkus Venues.
Sandra Miller Kinge, ny program- och marknadsansvarig på Cirkus Venues.
KARRIÄR. Cirkus Venues tillsätter Sandra Miller Kinge som ny Director of Program & Marketing. Sandra har lång erfarenhet inom marknadsföring, digital försäljning och underhållning och tillför ett unikt perspektiv på Cirkus Venues.
Annons

Grattis till din roll som Director of Program & Marketing på Cirkus Venues, hur känns det?

– Otroligt kul. Det är fantastiskt att få det här jobbet, säger Sandra Miller Kinge på Cirkus Venues som består av Hotell Hasselbacken, Cirkus Arena & Restaurang, Backstage Hotel, Pop Story, Konsthallen, The Visitors Bistro samt Gasometer som öppnar under 2027.

Vad innebär din nya roll?

 – Jag är ansvarig för vår kommunikation, marknadsföring samt scenprogrammen där jag arbetar tillsammans med ett fantastiskt team. Vi har jättemånga olika framträdanden och program på scenerna så vi har något för alla. Det handlar om alltifrån stand-up och internationella stora band till mer finstämda klassiska konserter.

Vad blir den största utmaningen för dig i ditt nya arbete?

– Den största utmaningen är att prioritera tiden mellan alla våra produkter. Det finns så många upplevelser att berätta om. I branschen är vi glada över att gästernas efterfrågan på upplevelser är omfattande. Utmaningarna som följer är att utveckla våra produkter i takt med trender och gästernas önskemål nu när vi fortfarande lider av att vi saktade ned en period under pandemin. Men viljan finns här hos oss så jag ser ljust på framtiden.

Hur kan dina tidigare erfarenheter gynna ditt arbete?

– Jag har arbetat med marknadsföring och kommunikation för olika bolag i 20 år. Både med varumärken, reklam, digital försäljning och inom resebranschen, telekom och media. Jag har haft några uppdrag med artister som management, därigenom har jag lärt känna många av arrangörerna i hela landet. Det är kul att komma tillbaka och ha daglig kontakt med alla arrangörer, en del har haft tuffa perioder under pandemin men nu har vissa äntligen lyckats och gjort succé. Det finns otroligt många duktiga kreativa människor vars kreativitet har bubblat bakom ridån under pandemin, men som publiken nu kommer få nytta av.

Vad var det som lockade med just det här jobbet?

– Det är produkterna. Cirkus har Stockholms absolut bästa scener där vi har möjligheten att förändra arenan utifrån eventets behov, exempelvis att göra om en stående rockkonsert till en galakväll med middagssittning. En fantastisk arena med en otrolig lokal med flexibilitet och historia. Rent musikaliskt och produktionsmässigt är detta en dröm. Hotellen, Hasselbacken och Backstage, är otroligt fina produkter. Jag har aldrig jobbat med så många otroliga matkreatörer samtidigt. I köket på Cirkus har vi en vegetarisk meny i grunden med smårätter som är fantastiska, det finns ingen annan arena med den nivån på menyn.

Vad är din personliga drivkraft?

 – Att man arbetar med något som gör människor glada. Att skapa bra möjligheter för mina team och skapa bra grejer ihop och skapa minnesvärda roliga upplevelser för gästerna. Det är väldigt bra förutsättningar.