Countryside Hotels fyller 40 år i år och det uppmärksammar hotellkedjan med ett antal kampanjer under året. För att haka på den våg av relationsbyggande program som finns på streamingtjänsterna just nu bjuder hotellkedjan in till en egen relationstävling – Lovegame en vuxenlek för par – för att ytterligare stärka kedjans fokus på relationer.
– Vi brukar göra lite utspel som sticker ut lite, som tidigare Relationsgarantin, Countryside Takeaway och Babyboom. Vi gillar att jobba med relationer, där man kan bygga på den i en härlig miljö på något av våra hotell, säger Anna Övergaard, marknadschef på Countryside Hotels.
Små unika pärlor
Hotellkedjan Countryside Hotels innehar cirka 35 medlemsanläggningar, som ligger i natursköna omgivningar mellan Hälsingland i norr och Skåne i söder.
– Det är små pärlor, som är alla unika på flera olika sätt. En del av dem ligger lite undangömda och ofta får man köra lite kringelikrokigt för att komma fram.
Fyra personer väljs ut
Just nu pågår urvalsfasen till Lovegame i sociala medier, där de som är intresserade av att delta kan skicka in en ansökan.
– Det är fyra personer som vi söker som får bjuda med en partner. Det kan exempelvis vara mamma och barn, en käresta eller någon annan som man vill bygga sin relation med. Med andra ord egentligen vem som helst mellan 30–70 år.
Två dygn på två hotell
De fyra par som blir utvalda har att se fram emot två dygn uppdelat på två olika hotell. Där kommer deltagarna i sin tur att ställas inför olika relationsbyggande utmaningar och tävlingar utifrån det specifika hotellets miljö.
– Tanken är att deltagarna under de två dygnen ska dokumenteras för att visa på att våra destinationer är mer än bara hotell. Det är ett sätt för oss att visa upp vad Countryside Hotels anläggningar har att erbjuda.
Bygger varumärket
Det är i första hand en varumärkesbyggande kampanj för kedjan i stort, och vilka två hotell det rör sig om kommer därför att avslöjas när deltagarna presenteras. Tävlingen Lovegame genomförs i mitten av maj.
– Det material som vi samlar in från våra deltagare är tänkt att användas i vår marknadsföring på olika sätt framöver, säger Anna Övergaard.