Den 10 maj öppnar Haymarket by Scandic, ett art déco-inspirerat hotell vid Hötorget med över 400 rum. Under hösten 2016 följs detta av en omprofilering av Scandic Grand Central i Stockholm – till Grand Central by Scandic. Och nu meddelar kedjan att ytterligare två hotell kommer att profileras för att ingå i kollektionen av signaturhotell.
Sociala mötesplatser
Det handlar om Hotel Norge i norska Bergen och det centralt belägna Scandic Marski i Helsingfors. Hotellen kommer att utformas som sociala mötesplatser med olika event och restaurangerbjudanden. Ambitionen är att de ska locka både lokala gäster och tillresande besökare.
– Syftet med vår satsning på signaturhotell är att bredda vårt erbjudande och att stärka hotellens lönsamhet. Om du jämför vanliga Scandic-hotell med signaturhotellen så har vart och ett av de senare unika erbjudanden som bygger på det aktuella hotellets inriktning, säger Thomas Engelhart, kommersiell direktör.
Klar till våren 2018
Omprofileringen av Scandic Marski beräknas vara klar till våren 2018 och Hotel Norge, med cirka 420 rum, planeras att
öppna igen under mitten av 2018 efter en totalrenovering.