Annons

Merförsäljning ett klick bort

zoom
Boende, middag, längdskidor och blommor på rummet vid ankomst. Aktivitet på land, sjö, snö. Med Rebnis Online kan gästens bokningar anpassas precis efter utbud och säsong.

Rebnis online är en ny bokningsplattform som förenklar bokningen av tjänster och aktiviteter på nätet. Plattformen riktar sig till företag inom besöksnäringen och kan enkelt anpassas efter den egna verksamheten och säsongens utbud. För hotell finns exempelvis möjligheten att lägga till mat under vistelsen, utflykter, utrustning eller champagne på rummet vid ankomst. Allt samlas på samma bokningsbekräftelse vilket ger både gäst och hotell en god överblick av vad som ingår i bokningen.

– Det innebär att om gästen gör en avbokning så bokas även restaurangbordet eller kajakturen automatiskt av. Vi vet att många kunder efterfrågat just detta eftersom det är lätt att glömma bort köket när avbokningen för boendet kommer in. Då står de med bord och maten färdig men inga gäster, säger Catharina Törngren, VD Rebnis Hotel Systems.

Merförsäljning
Rebnis Online är inte bara en effektiv och lätthanterlig bokningsplattform utan öppnar även upp för merförsäljning. Restauranger kan använda modulen Hämtmat där deras kunder kan boka sin mat för avhämtning eller utkörning. Gårdsbutiker har god nytta av den webbshop som finns integrerad i systemet.

– Ska gästen hyra en stuga syns även tjänster som städning, lakan och handdukar eller frukost i kylskåpet. Eller om man ska boka en biljett till ett affärsevent, då kanske man också vill hyra ett separat konferensrum för middag med kunder. Genom att synliggöra anläggningens tillgängliga tjänster och aktiviteter blir Rebnis Online en extra kanal för marknadsföring, säger Catharina Törngren.

För att möta behoven på marknaden är Rebnis Online utvecklat i nära samarbete med kunder. Det unika med Rebnis Online är möjligheten att anpassa plattformen efter den egna verksamheten.

– Vi har en kontinuerlig och givande dialog med våra kunder på vår supportsida. I Kundforum finns information om den senaste utvecklingen och där kan kunder komma med önskemål om nya funktioner. Är det en funktion som andra kunder kan ha nytta av står vi för kostnaden, annars kan kunden köpa tid av oss, säger Catharina Törngren.

Inga bindningstider
Rebnis Online lanseras som ”redo” den 1 april, men nya funktioner kommer att släppas allt eftersom önskemål som kommit in från våra kunder utvecklats. Plattformen har tre nivåer med ett enkelt instegssystem för verksamheter med ett mindre behov, en mellannivå och en tredje nivå som är framtagen särskilt för hotellverksamheter med många tjänster.

Plattformen är molnbaserad vilket gör att kunder kan komma åt sina bokningar överallt.

– Kunderna betalar löpande för systemet och vi har ingen startkostnad och inga bindningstider. Vi har funnits för besöksnäringen i snart 25 år och vi är övertygade om att vi tillsammans med våra kunder kommer att bygga en fantastisk lösning i Rebnis Online. Vill man testa systemet är det bara att skapa ett konto och testa gratis under tio dagar, säger Catharina Törngren.

Läs mer och gör en intresseanmälan på rebnis.se/kassa

 

Faktaruta

Rebnis har sedan 1997 utvecklat egen programvara för besöksnäringen när det gäller boknings- och kassasystem. Systemen är utvecklade i samråd med de cirka 400 kunder som finns runt hela Sverige. Rebnis nya bokningssystem utvecklas för alla som behöver ha koll på uthyrning och bokningar. Rebnis AB är ett svenskt företag med huvudkontor i Östersund.