Annons

Två ikoner slås samman för att revolutionera hotellbranschen

zoom Amets grundare Helene Åqvist och Tommaso Pacini, ägare av La Bottega. Tillsammans har de nu bildat AMEGA LAB, som ska lyfta den skandinaviska hotellbranschen till nya höjder. Foto: AMEGA LAB
Amets grundare Helene Åqvist och Tommaso Pacini, ägare av La Bottega. Tillsammans har de nu bildat AMEGA LAB, som ska lyfta den skandinaviska hotellbranschen till nya höjder. Foto: AMEGA LAB
När Amet & Partners och italienska världsaktören La Bottega slår sina påsar ihop bildas en ny jätteaktör. AMEGA LAB har som mål att omdefiniera upplevelsen av bekvämligheter.

En revolution inom hotellbranschen tar form när två ledande leverantörer inom elegans och komfort slår sig samman för att omdefiniera standarderna. Ur denna förening föds AMEGA LAB, en passionerad enhet vars mål är att höja gästupplevelsen till nya höjder av sofistikerad bekvämlighet.

Trots detta spännande partnerskap fortsätter Amet & Partners att behålla sin framträdande position som ledande leverantör inom branschen, alltid strävande efter att utveckla innovativa koncept och leverera enastående produkter till sina kunder inom hotellbranschen.

Skapa något extraordinärt
Helene Åqvist, visionären bakom Amet, beskriver med stolthet det nya varumärket och dess enastående sortiment av hotellprodukter. I La Bottega har hon funnit en likasinnad partner, vars över fyrtio år av erfarenhet och italienska hantverk har präglat hotellvärlden med subtil elegans och nyskapande produkter.

– Vi har samarbetat som distributörer till La Bottega under flera år, och när de uttryckte sitt intresse för att expandera i Skandinavien visste vi att det var dags att gå samman och skapa något extraordinärt, förklarar Helene Åqvist, med en glimt av spänning.

Genom att producera kosmetika inom kontinenten kan de erbjuda högkvalitativa varumärken som Grown Alchemist, Diptyque, Argan och Votary till den skandinaviska marknaden utan onödiga mellanhänder, vilket håller priserna på en attraktiv nivå utan att kompromissa med kvaliteten.

Erbjuder en omfattande portfölj
Men det är inte bara produkterna som gör detta partnerskap så kraftfullt. Det är även den gemensamma visionen och det familjeägda arvet som binder Amet och La Bottega samman. Båda företagen värnar om sina rötter samtidigt som de strävar mot innovation och framtidens utmaningar.

AMEGA LAB kommer att erbjuda en omfattande portfölj av produkter och tjänster, från skräddarsydda bekvämligheter till marknadsföringsstöd, vilket ger skandinaviska hotell en unik möjlighet att förbättra sina gästers upplevelser och stärka sina varumärken.

– Vi är redo att lyfta hotellbranschen till nya höjder genom vår unika kombination av kreativitet, expertis och passion, avslutar Helene med en självsäkerhet som bär med sig löften om en spännande framtid för den skandinaviska hotellindustrin.

Utforska mer på www.amegalab.com för att upptäcka framtidens hotellupplevelser.

Fakta/AMEGA LAB:s kärnvärden

• Arv och innovation. Hedra historien och samtidigt omfamna framtiden. Blanda kärnan i arvet med avantgardistisk innovation.
• Kompromisslös hantverksskicklighet. Varje skapelse ska genomgå ett minutiöst hantverk och förkroppsliga sofistikering och lyx i varje detalj.
• Skräddarsydda upplevelser. Fokuset på skräddarsydd excellens säkerställer att varje skapelse återspeglar den unika identiteten och ambitionerna i kundkretsen.

Läs mer på www.amegalab.com